نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 16:18

آبرسانی سیار به ۳۹۲ روستای خراسان جنوبی

بیرجند_ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آبرسانی سیار به ۳۹۲ روستای استان خبر داد و گفت: قبل از فرا رسیدن گرما تدابیر لازم برای آبرسانی به روستاها انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده ظهر پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران استان گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این جلسه توسط سازمان جهاد کشاورزی، هواشناسی و شرکت آب منطقه‌ای استان، تداوم خشکسالی در خراسان جنوبی مصوب شد که این مصوبه با امضا استاندار به همراه گزارش مربوط به آن برای تأیید نهایی به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود تا بعد از تأیید آن، پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبار در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره مدیریت خوب حادثه قطار در طبس که با سرعت و دقت لازم انجام شد، افزود: در زلزله بشرویه و طبس هلال احمر و بنیاد مسکن با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرای اقدامات مورد نیاز را انجام دادند.

به گفته وی افت فشار گاز به دلیل سرمای زیاد، قطع گاز ترکمنستان و قرار داشتن خراسان جنوبی در انتهای خط انتقال گاز، سبب ایجاد مشکلاتی شد و چند روز افت فشار گاز را در شهرستان‌های استان داشتیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان این که افت فشار گاز باید طبیعی تلقی شود زیرا در شرایط طبیعی جغرافیایی کشور این اتفاق افتاد، افزود: باید این مشکل در زمان وقوع به خوبی مدیریت شود.

عباس زاده تاکید کرد: همیشه باید آمادگی لازم را برای مقابله با بحران‌های مانند افت فشار گاز را داشته باشیم و سال گذشته بیشتر برای گلخانه‌ها، نانوای ها و مرغداری‌ها مشکل ایجاد شد.

وی با یاد آوری این نکته که برای افت فشار گاز دلایل متعددی می‌توان ذکر کرد، گفت: بخش‌های کشاورزی و صنعت استان باید همیشه آمادگی کافی برای مدیریت بحران در شرایط مختلف را داشته باشند.

وی تاکید کرد: در مدت شش ماه باید بر اساس تجارب سال گذشته همه دستگاه‌های اجرایی استان برای استفاده از سوخت جایگزین اقدام کنند و در صورت امکان ۱۰ تا ۱۵ روز در سال از سوخت جایگزین استفاده کنند تا در زمان بحران بتوانند از سوخت مورد نظر استفاده کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برگزاری یک مانور سراسری در خراسان جنوبی برای این منظور باید برنامه‌ریزی شود تا در این خصوص به نقطه اطمینان برسیم.

عباس زاده عنوان داشت: دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند سال گذشته عملکرد خوبی برای استفاده از سوخت جایگزین داشتند و موکب‌های اربعین هم در زلزله بشرویه و طبس و افت فشار گاز خدمات خوبی به مردم ارائه کردند.

وی با بیان این که مبلغ یک میلیارد تومان در ستاد مدیریت بحران استان برای مقابله با زنگ زرشک مصوب شد، ادامه داد: با ارسال گزارشی در این خصوص به سازمان مدیریت بحران کشور باید در خواست اعتبار در این زمینه کنیم.

به گفته وی با توجه به این که کاهش آب تأثیر بسیاری بر بخش کشاورزی استان دارد، در حوزه بحران، تأمین منابع آب بخش کشاورزی و حفاظت از منابع آبی خراسان جنوبی دارای اهمیت است.

به گفته معاون استاندار خراسان جنوبی همراه با مدیریت منابع آب، باید اطلاع رسانی به مردم در این باره انجام و سیاست‌های بازدارندگی هم اجرا شود.

عباس زاده با بیان این که با شروع فصل گرما برای آبرسانی با تانکر به ۴۰۰ روستا و روستاها و محلات عشایری باید اعتبار مورد نیاز پیش بینی شود، گفت: جلسه‌ای ویژه آبرسانی به روستاهای استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که هنوز ساختمان مدیریت بحران استان احداث نشده است، تصریح کرد: با توجه به نیاز موجود در مرکز استان، احداث سایت اضطراری اسکان در زمان بحران به مساحت ۱۰ هکتار در ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی مصوب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188383

مهمترین اخبار ایران و جهان: