نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 00:25

احتمال خیزش گرد و خاک در البرز

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقت غبار محلی و نیز روند افزایش نسبی دما در استان مورد انتظار است.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از استقرار جوی نسبتاً پایدار و آرام تا پنجشنبه در منطقه البرز مرکزی است.

وی بیان کرد: به موجب آن و با توجه به چینش فشاری سطح زمین، آسمان صاف تا قسمتی ابری، بعضی ساعات وزش باد لحظه‌ای و نسبتاً شدید، احتمال خیزش گردوخاک و افزایش موقت غبار محلی و نیز روند افزایش نسبی دما در استان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز صاف تا قسمتی ابری در اواخر وقت ابری، گاهی همراه با وزش باد، گرد و خاک و غبار محلی است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۱۹ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۷ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۸ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز کمی تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و گرد و خاک است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۸ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۷ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156339

مهمترین اخبار ایران و جهان: