نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 08:50

مرمت ۷۳ دستگاه پل در جاده‌های استان زنجان

رئیس اداره نگهداری ابنیه و راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: ۷۳دستگاه پل بزرگ و کوچک از ابتدای سال ۱۴۰۱ در جاده‌های این استان تعمیر و بهسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس اززنجان، حسین اسکندری، رئیس اداره نگهداری ابنیه و راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان ۸ هزار و ۶۵۷ دستگاه پل وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد پل سه دستگاه پل خرپایی(فلزی) است و مابقی از نوع سنگی و بتنی است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه و راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از ترمیم اساسی ۷۳ دستگاه پل در سال گذشته خبر داد و افزود: در سامانه BMS که برای ثبت اطلاعات است، ۷هزار و ۴۰۰ دستگاه پل ثبت اطلاعات شده و این میزان، ۸۵ درصد پل‌های استان را شامل می‌شود.

وی عمده کارهای انجام شده را بهسازی، ارتقای ایمنی، تعمیر و نگهداری پل‌ها عنوان کرد و افزود: در سال گذشته هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای تعمیر و نگهداری پل‌ها هزینه شده است.

اسکندری ادامه داد: موضوع تعمیر و رسیدگی به امور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی با جدیت در دست اقدام است و همواره تلاش شده با بکارگیری افراد متخصص و با تجربه وضعیت کیفی پل‌ها و ابنیه فنی ارتقا یابد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه و راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: بهسازی و تعمیر پل‌ها شامل تعمیر رادیه و برید،کوله، عرشه ترمیم پی، پاکسازی دهانه و داخل پل‌ها، احداث دیوار برگشتی، تعویض دال‌های فرسوده، اصلاح سیستم زهکشی پل، مقاوم سازی پایه پل‌ها، تعریض پل، مرمت قرنیز است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰دستگاه پل در محور زنجان_ارمغان خانه به صورت دو طرفه تعریض شد، افزود: این پل‌ها دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد بوده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1126339

مهمترین اخبار ایران و جهان: