نیوز سیتی!
03 اردیبهشت 1402 - 10:55

جریمه ۷۰۲ هزار تومانی برای ورود زودتر از موعد هر رأس دام به مراتع چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: جریمه برای هر رأس دامی که زودتر از موعد تقویم کوچ وارد مراتع استان شود، ۷۰۲ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، اصغر احمدی با بیان اینکه دامداران قبل از ۲۵ اردیبهشت‌ماه حق ورود به مراتع استان را ندارند، گفت: دامداران و عشایری که زودتر از موعد دام خود را برای چرا به مراتع ببرند، جریمه می‌شوند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: با وجود اطلاع‌رسانی گسترده‌ به عشایر و دامداران محلی برای رعایت تقویم کوچ، ایستگاه‌های بازرسی در ۶ گلوگاه ورودی استان نیز مستقر شده است. 

احمدی ادامه داد: همچنین در هر شهرستان سه گروه سیار ساماندهی شده تا دامداران محلی تقویم کوچ را رعایت کنند و پیش از موعد دام خود را وارد مراتع نکنند. 

وی با اشاره به اینکه جریمه برای هر رأس دامی که زودتر از موعد وارد مراتع شود، ۷۰۲ هزار تومان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: علاوه‌ بر این، طبق قانون پروانه چرای دامداران متخلف نیز به دلیل آسیب به خاک و پوشش گیاهی ابطال می‌شود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه به‌ازای هر میلی‌متر بارندگی ۸۰ کیلوگرم علوفه در هکتار افزایش پیدا می‌کند، افزود: امسال مراتع استان نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1165139

مهمترین اخبار ایران و جهان: