نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 14:39

یاران والی زنده نگهدارنده نام «مرحوم والی» در بشاگرد

مدیر گروه جهادی یاران والی بابیان اینکه پیرو راه مرحوم حاج عبدالله والی در بشاگرد خواهم بود گفت: نام حاج عبدالله والی در بشاگرد را زنده نگه خواهیم داشت.

رضا جعفری مدیر گروه جهادی یاران والی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه نام این گروه را برگرفته از مردان جهادی وخدمتگذار برادران مرحوم جاج عبدالله والی انتخاب کرده ایم، گفت:  برادران والی سمبل خدمت صادقانه در مناطق محروم را در بشاگرد به ارج نهادند و نام این منطقه کمتر توسعه یافته در کشور را زنده کردند.

وی افزود: گروه جهادی یاران والی فعالیت ۱۰ ساله در بشاگرد دارند و از سال ۱۳۹۲ در حوزه های  فرهنگی ، عمرانی و اشتغال در روستاهای بشاگرد مشغول به فعالیت هستند.

جعفری گفت: مرحوم حاج عبدالله والی و برادران وی خدمتگذاران نیک نام و صادقی در منطقه و کشور هستند که به واسطه دستور امام (ره) ماموریت داشته اند تا در این منطقه محروم به مردم خدمت کنند.

مدیر گروه جهادی یاران والی عنوان کرد: پس از چندین دهه خدمت مرحوم حاج عبدالله و یاران وی در بشاگرد ، اکنون این گروه جهادی دنباله رو خدمات وی به مردم بشاگرد است ، تا نام وی را برای همیشه در این منطقه زنده نگه داریم.

وی با بیان این که برنامه های این گروه جهادی در روستاهای شهرستان بشاگرد پنج ساله است خاطر نشان کرد:خدمت به مردم محروم در روستاهای  محروم شهرستان بشاگرد شیرین است ، و به همین منظور هرساله در روستاهای این منطقه محروم کشور حاضر می شویم تا بتوانیم گرهی را از مشکلات مردم برطرف کنیم.

جعفری با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در روستاهای محروم بشاگرد گفت: اکنون در روستاهای شه بابک و پوسمن و تیدر در حوزه آموزش مشغول به رنگ آمیزی و مرمت کاری مدارس تخریبی هستیم که در زمان حیات مرحوم حاج عبدالله والی ساخته شده اند .

 

وی تصریح کرد: گروه جهادی یاران والی به عنوان اولین گروه جهادی  در شهرستان بشاگرد در حوزه اشتغال فعالیت کرده است و توانسته است با کاشت درخت نخل و گیاه آلوئه ورا در روستاها ، زمینه تسهیل گری را برای مردم روستاها فراهم کند.

مدیر گروه جهادی یاران والی با بیان اینکه در حوزه عمرانی در روستاهای بشاگرد می توان کمک به ساخت مدرسه دو کلاسه در روستای زمین در  و آبرسانی و ساخت ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی ذکر کرد و گفت: گروه جهادی یاران والی از زمان تاسیس و فعالیت خود بیشترین  اقدامات را در روستاهای بشاگرد انجام داده است.

جعفری افزود : در هر دوره حضور در شهرستان بشاگرد با ۳۰ نفر از اعضای خواهر و برادر  در روستاهای بشاگرد حاضر می شویم و خواهران جهادگر نیز در حوزه های فرهنگی و تربیتی و ساخت صنایع دستی  فعالیت می کنند.

وی بیان داشت: هرساله برنامه داریم که یک جوان را از میان جوانان فعال به عنوان  جوان شاخص و برتر معرفی کنیم و از طرف گروه جهادی به وی هدیه داده می شود ،که در این دوره به جوان برتر معرفی شده لباس خادم یاری حرم امام رضا ( ع) هدیه داده شد.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114283

مهمترین اخبار ایران و جهان: