نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 16:12

عید فطر سرآغاز گام نهادن در مسیر خودسازی و جامعه پردازی است

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: عید فطر از بزرگترین اعیاد اسلامی و سرآغاز گام نهادن در مسیر خودسازی و جامعه پردازی است.

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عید فطر از بزرگترین اعیاد اسلامی و عید بندگی و عبودیت در مسیر قرب الی الله است؛ عید فطر عید تحصیل مغفرت و رحمت الهی و اساساً روز بارش رحمت پروردگار است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه عید فطر سرآغاز گام نهادن در مسیر خودسازی و جامعه پردازی است، افزود: از مهم ترین مؤلفه‌های جامعه پردازی سیر تمدنی، خودسازی و اصلاح رفتار فردی و اجتماعی مؤمنان و مومنات است.

وی گفت: در عید فطر پاداش یک ماه تهجد و بندگی و عبادت در درگاه پروردگار محاسبه و منظور می‌شود.

دیلمی ادامه داد: روز عید سعید فطر نقطه شروع است و برای اینکه زندگی سراسر عبودیت و تقوا در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی داشته باشیم، این روز آغاز فصل بندگی تلقی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: عید فطر دستاوردهای فراوان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی و حتی اقتصادی در جامعه دینی بر جای می‌گذارد.

وی افزود: در عرصه اجتماعی، اتحاد و وحدت مسلمانان در انجام یک مناسک فاخر توحیدی و اجتماعی در قالب اقامه نماز عید سعید فطر نمایان می‌شود و مسلمانان در صفوفی واحد و به هم فشرده در اماکن مذهبی، یک ماه عبودیت و اصلاح رفتار را جشن می‌گیرند.

دیلمی گفت: سنت پسندیده انفاق و بخشش و گره گشایی از مشکلات محرومان و نیازمندان در قالب پرداخت فطریه خود را متجلی می‌سازد.

وی بیان کرد: یک ماه روزه داری و تهجد با اقامه نماز با پیوسته فطریه به پایان می‌یابد که این امر جزو واجبات دین است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: توجه به نیازمندان و دستگیری از فقرا با پرداخت فطریه آشکار و نمایان می‌شود.

دیلمی گفت: در خطبه‌های نماز عید فطر رویکردهای جهان اسلام تحلیل و مباحث اصلاح رفتار فردی و اجتماعی و اخلاقی و همچنین مبارزه با استکبار و دشمنان برای مؤمنان تشریح می‌شود که کلام خطبای جمعه برکات فراوانی خواهد داشت.

وی افزود: به همت شبکه‌های تبلیغی و تشکل‌های دینی و انقلابی در محلات، مساجد و اماکن مذهبی استان برنامه ریزی های لازم برای اقامه نماز باشکوه فطر انجام شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز امیدواری کرد: همچون لیالی قدر و سفره‌های همدلی و وحدت شاهد حضور پرشور نوجوانان و جوانان در برپایی نماز عید سعید فطر باشیم که حضور آنها زینت بخش محافل دینی و فرهنگی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162083

مهمترین اخبار ایران و جهان: