نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 22:25

جریمه ۴۰۰ مشترک پرمصرف آب در درگزین

همدان-فرماندار درگزین گفت: در سال قبل حدود ۴۰۰ نفر از مشترکین پر مصرف حوزه منابع آب مشمول جریمه شده‌اند.

کمیل خواستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته ۳۴ دستگاه کنتور برای چاه‌های کشاورزی شهرستان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار درگزین گفت: به منظور جلوگیری از برداشت بیش از اندازه آب‌های زیرزمینی، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۴ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز شهرستان نصب شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۱ به منظور پیشگیری برداشت از آب‌های زیرزمینی ،۱۳ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان مسدود و پر شده است.

خواستان افزود: اخطارهای لازم به مالکان چاه‌های غیر مجاز داده شده و در صورت عدم همکاری روند مسدود سازی آنها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از متخلفان انشعابات غیر مجاز به مراجع قضائی معرفی و روند رسیدگی به پرونده آنها شروع شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۳ کیلومتر در شبکه آب شرب شهرستان اصلاحات صورت گرفته که از هدر رفت آب جلوگیری و به بهینه سازی آن کمک بسیاری خواهد کرد.

خواستان اضافه کرد: روند انسداد چاه‌های شهرستان رضایت بخش نبوده و امور آب باید با جدیت و اهتمام بیشتری این موضوع را پیگیری و انسداد چاه‌های غیر مجاز را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

وی افزود: مصرف آب در شهر کرفس سه برابر حد مجاز است و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف و همکاری آنها، احتمال کم آبی در فصل تابستان برای شهر کرفس وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158383

مهمترین اخبار ایران و جهان: