نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 15:03

بیش از ۲ هزار نفر از مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بازدید کردند

بجنورد- مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد گفت: طی نوروز ۲ هزار و ۲۹۰ نفر از مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم در شهرستان بجنورد بازدید کردند.

علی‌اکبر وحدتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۰ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۲۹۰ نفر از عمارت و آینه‌خانه مفخم در بجنورد بازدید کردند.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد ادامه داد: از این تعداد هزار و ۱۰۰ نفر از عمارت مفخم و هزار و ۱۹۰ نفر از آینه‌خانه مفخم بازدید کردند.

وی افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم متشکل از آینه‌خانه و عمارت از یادمان‌های برجسته‌ی دوره قاجار در خراسان شمالی است که در شمال شهر بجنورد، در منتهی‌الیه شمالی خیابان شریعتی قرار دارد.

وحدتی خاطرنشان کرد: بنای آینه‌خانه به شماره ۱۱۶۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از سال ۱۳۷۹ تاکنون به‌عنوان موزه‌ی اسناد و نسخ خطی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد در پایان گفت: همچنین بنای تاریخی عمارت مفخم با شماره ۹۵۲ در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است. این بنای تاریخی پس از مرمت و احیا به موزه بزرگ باستان‌شناسی و مردم‌شناسی استان تبدیل‌شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1112339

مهمترین اخبار ایران و جهان: