نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 19:41

چرخش‌های تحول آفرین با فناوری اطلاعات تحقق یافته است

کرج- رئیس مرکز آمار و فناوری قوه ‌قضاییه گفت: بهره گیری دستگاه قضایی از فناوری‌های نوین و اطلاعات باعث شده است که سرعت خدمت رسانی به مردم افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه و هیأت عالی رتبه همراه به استان البرز مدیران و کارکنان معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری البرز با محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و محمد صاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه دیدار کردند.

در این دیدار محمد کاظمی فرد با بیان اینکه بهره گیری از فناوری‌های نوین و اطلاعات باعث شده است که سرعت خدمت رسانی به مردم افزایش یابد گفت: سند تحول قضائی به عنوان یکی از مهمترین سندهای کشور نقش مهمی در حل چالش‌های قوه قضائیه داشته است. بیش از ۶۰ درصد این سند پایه فناورانه دارد و این موضوع نقش فناوری‌های نوین را بیش از پیش نمایان می‌کند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در ادامه با تاکید براینکه بهره گیری از فناوری‌های نوین باعث سرعت دهی در امور و فرایندها شده است گفت: در گذشته بسیاری از فرایندها به صورت دستی و سنتی صورت می‌گرفت. این موضوع همراه با چالش‌هایی بود. از همه مهم‌تر طولانی بودن این فرایندها بود. گاهاً برخی فرایندها زمان‌های زیادی می‌برد، اما امروز فناوری به حل این چالش آمده است. امروز شاهد استعلام‌های برخط و آنلاین هستیم که نقش مهمی در سرعت دهی به امور دارند. سامانه‌ها نیز نقش اثربخشی در تسریع فرآیندها دارند.

محمد کاظمی‌فرد در ادامه با بیان اینکه تحولات چرخش آفرین باعث تحولات عظیمی شده است گفت: بسیاری از تحولات با بهره گیری از فناوری صورت گرفته است. فرآیندهای رسیدگی با بهره گیری از فناوری اطلاعات دگرگون شده است و این موضوع در کاهش اطاله دادرسی نقش داشته است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: فناوری اطلاعات به عنوان یک پیشران در سند تحول قضائی در نظر گرفته شده است نه یک ابزار، یعنی اگر از فناوری استفاده نشود نمی‌توانیم منشأ تحول باشیم.

در این دیدار مدیران ارشد و کارکنان فناوری دادگستری استان البرز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132039

مهمترین اخبار ایران و جهان: