نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 16:26

روز قدس، حمایت از مسئله فلسطین را تا همیشه ماندگار کرد

امام جمعه ماهدشت با تاکید بر اینکه فلسطین و مسائل این حوزه فراموش نشدنی است، گفت: کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به جریان مستمر جهانی برعلیه صهیونیسم جهانی شود!

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهدشت، حجت‌الاسلام علی رادمرد، امام ماهدشت، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهدشت، با اشاره به پشت سر گذاشتن شب‌های قدر و شهادت حضرت علی«ع»، گفت: اولا از خدا متعال شاکریم که توفیق حیات داد به همه ی ما که در این مجالس و محافل شرکت کنیم و ثانیا از همه عزیزانی که در مساجد و هیئات مذهبی زمینه را برای استفاده مردم عزیز فراهم کردند ، تقدیر و تشکر می کنم ان شاءالله اجر همه با آقا امیر المومنین علیه السلام.

وی در ادامه ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: امروز روز قدس است ، از همه عزیزانمان که برناه ریزی کردند و زمینه را برای برپایی راهپیمائی را فراهم کردند تشکر و قدردانی میکنم خصوصا از شما مردم عزیز که با حضورتان بر رونق این مراسم افزودید. خدا از همه به کرمش قبول بفرماید. 

وی افزود: در روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸شمسی مطابق با سیزدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری وقتی امام خمینی کبیر، پیامی خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند؛ که حادثه ای را در جهان اسلام رقم زد که برای همیشه ماندگار شد. در این پیام می فرماید: «من در طى سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین تبدیل شدن روز قدس به‌عنوان یک مسأله اسلامی و انسانی نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى، پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران مى‌‏کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌هاى اسلامى مى‏خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى‏کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و مى‏تواند تعیین‏کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم».

امام جمعه ماهدشت ادامه داد: کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به جریان مستمر جهانی برعلیه صهیونیسم جهانی شود! اما حقیقت این است که از برکت آن پیام کوتاه که از قلم آسمانی آن مرد الهی صادر شد برکات بسیاری از رهگذر این یوم‌القدر جهان اسلام جریان یافته و با لبیک مردم به این پیام و حفظ این سنت الهی برکات ذی قیمتی برای جهان اسلام داشته است. روز قدس امتیازاتی دارد ، اولین امتیاز این که روز قدس، مسأله فلسطین را یک موضوع کاملا مردمی کرد. پیش از اعلام روز قدس از سوی امام راحل، مسأله فلسطین تبدیل به یک مسأله سیاسی در میان سیاستمداران جهان و برخی از کشورهای قدرتمند شده بود که این خاص شدن مسأله فلسطین این خطر را داشت که این قدرت‌ها هر زمان که اراده می‌کردند می‌توانستند مسأله فلسطین را به مرور پاک کنند و فلسطین به خودی خود از اذهان عمومی جهان پاک شود. اما روز قدس باعث شد این مسأله به یک مسأله عمومی تبدیل شود چرا که هر سال مسلمانان برای حمایت از فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند، که این امر باعث می‌شود مسأله فلسطین مردمی بماند و کسی دیگر نتواند آن را از اذهان پاک نماید.

خطیب نماز جمعه ماهدشت تصریح کرد: دومین امتیاز تبدیل شدن روز قدس به‌عنوان یک مسأله اسلامی و انسانی است؛ یکی از مهم‌ترین برکات اعلام روز جمعه آخر رمضان به‌عنوان روز قدس این بود که یک موضوع رو به افول را که تقریباً جنبه فلسطینی و نهایتا عربی یافته بود؛ تبدیل به یک مسأله اسلامی و فراتر از آن بین‌الادیانی و حتی تبدیل به یک موضوع انسانی و بشری کرد. سومین امتیاز جلوگیری از فراموشی مسئله فلسطین، مسأله قدس و فلسطین فراموش نمی‌شود و هرساله با تجدید این تجمعات کم‌نظیر جهانی، فلسطین و قدس را به‌عنوان موضوع اصلی جهان اسلام نگاه می‌دارد.

وی افزود: هرچه کشورهای استعماری و به‌خصوص ایالات متحده تلاش کنند که فلسطین را در اذهان پاک کنند، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در فضایی معنوی برای مسلمانان، این مسأله دوباره زنده و یادآوری می‌شود و آن را تبدیل به مسأله اول جهان می‌کند و می‌بینیم که هرچه می‌گذرد این مسأله پرشورتر و فراگیرتر می‌شود.

به گفته امام جمعه ماهدشت چهارمین امتیاز اعلام روز جهانی قدس، این است که نگذاشت صهیونیست‌های خبیث به اهداف شوم خود در بلعیدن قدس و الحاق آن به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی‌شان، موفق شوند.

وی پنجمین امتیاز زنده نگه داشتن شعله مقاومت را ایجاد وحدت بین گروه‌های مقاومت با محوریت قدس برشمرد و گفت: این برکات به واسطه اقدام بموقع امام «ره» و حضور شما مردم است، نگوییم ما اینجا هستیم چه تأثیری دارد، این هم تاثیر حضور شما در راهپیمایی روز قدس است که امروز شرایط رژیم کودک کش اسرائیل را مشاهده می‌کنید و بزودی ان شاءالله روز نابودی آن را هم خواهیم دید.

وی در بخش دیگری به سخنان مقام معظم رهبر در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مباحث، موضوع حجاب بود، که از تعبیر جدیدی به عنوان حرام سیاسی در این باره استفاده کردند. رهبر انقلاب در تبیین الزام شرعی و قانونی حجاب گفتند که «در مسئله پوشش، حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی. ایشان با تأکید بر اینکه بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاههای جاسوسی دشمن، مطلع نیستند، گفتند: اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاههایی هستند، این کار را نمی‌کنند چون خیلی از آنها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند.» رهبر انقلاب در کنار واژه حرام شرعی، حرام سیاسی را به کار بردند. حرام شرعی یعنی آن کاری که انجام دادنش از زاویه شریعت ممنوع است و حرام سیاسی یعنی انجام دادن عملی که از زوایه سیاسی ممنوع است؛ به این معنی که ترویج بی‌حجابی و دامن‌زدن به بی‌حجابی در واقع از سوی رسانه‌های بیگانه سرویس‌های امنیتی و در فضای مجازی ولنگار و بی‌قانون ابزاری برای ایجاد یک جنگ داخلی فرهنگی در کشور و راهی است که برای براندازی استفاده می‌شود.

وی گفت: اکنون دیگر بحث نوع پوشش یک تصمیم شخصی و یک رخداد فرهنگی نیست. تلاش جدی دشمنان ما ازجمله آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها برای تضعیف ملت ایران و تخریب جامعه ایران از طریق فروپاشی اجتماعی، فروپاشی نهاد خانواده، فروپاشی نهاد دین با توسل به ابزاری به نام گسترش بی‌حجابی و بی‌عفتی و فحشا است. بله برای مقابله با این پدیده باید کار فرهنگی انجام داد اما در کنار آن توجه به قانون و عملیاتی کردن آنهم مورد توجه و عنایت باید باشد. 

امام جمعه ماهدشت اظهار کرد: با توجه به این نکات نیروی انتظامی اعلام کرده به این پدیده دشمن ساز بنا دارد هوشمندانه برخورد کند که ضمن تشکر از اهتمام این عزیزان و حمایت از تلاش‌های ایشان، ظرفیت‌های برخوردها را هم یادآور می‌شویم تا این جریان شوم که باعث بی برکتی می شود با همت همه ی مردم از بین برود و توطئه دشمنان خنثی شود. ان شاءالله

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148439

مهمترین اخبار ایران و جهان: