نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 23:29

پایان نمایش اسرائیل با اسرای برهنه؛ بیشتر اسرا آزاد شدند

نظامیان رژیم صهیونیستی چند روز پیش حدود دویست فلسطینی را به اسارت گرفتند و مدعی شدند که عضو حماس هستند، ولی ظاهرا مجبور شدند بیشتر آنان را آزاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی سه روز پیش حدود دویست نفر از غیرنظامیان و مردم غزه را که در مدرسه‌ای پناه گرفته بودند، بازداشت کرد.

ارتش با برهنه کردن این افراد، آنان را اعضای حماس معرفی کرد که خود را تسلیم کرده‌اند سپس با انتشار چند ویدئو که ساختگی بودن آن مایه تمسخر کاربران در فضای مجازی شد، تلاش کرد این ادعای خود را ثابت کند

منابع خبری چند روز پیش گزارش دادند که نظامیان اسرائیلی بعد از ربودن ده‌ها فلسطینی از یک مدرسه سازمان ملل در بیت‌لاهیا در غزه آنها را برهنه کرده و به یک پایگاه نظامی منتقل کرده‌اند.

گزارش‌های تأییدنشده‌ای هم از اعدام شمار زیادی از این افراد حکایت داشت که هنوز هم تأیید نشده است.

شبکه  تی.آر.تی ترکیه در گزارشی با اشاره به بازداشت این افراد مدعی شد که صهیونیستها برخی از اسرا را اعدام کرده‌اند. این شبکه نوشت این اقدام اسرائیلی‌ها «با جنایات گروه تروریستی داعش هیچ تفاوتی ندارد».

دقایقی پیش روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش کرد، «مطلع شدیم بیشتر این افراد آزاد شده‌اند». یدیعوت نوشت: بیشتر این افراد ارتباطی با تروریسم ندارند و بعد از آنکه یگان ۵۰۴ آنان را در غزه بازجویی کرد، آزاد شدند.

اکنون پس از آنکه این ویدئو ارتش اسرائیل مایه تمسخر کاربران شد، رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل گفته است: انتشار عکس افراد بازداشت شده در حالی که [به زور] برهنه شده بودند، برای وجهه اسرائیل خوب نبود.

 طبق گزارش یدیعوت، هنوز تعدادی از این اسرا در بازداشت هستند اما سایر افراد با گرفتن لباس، آزاد شدند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600639

مهمترین اخبار ایران و جهان: