نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 11:38

برنامه‌های ایام فاطمیه در کرمانشاه؛ از سیاه‌پوش کردن خانه تا برگزاری اجتماع عظیم مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: به عنوان مروج روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه اول و دوم، هیئات‌ مختلف و حتی مردم روضه‌هایی را در تکایا، مساجد و منازل برپا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه ایام فاطمیه در استان، اظهار کرد: سال گذشته با راه‌اندازی پویش «چادر من، پرچم عزای مادر» با همکاری کارگاهی متشکل از نیرو‌های جهادی بانوان قرآنی و هیأتی برای سیاه‌پوش کردن محلات کرمانشاه، چادر‌های قدیمی مشکی بانوان که در منزل بلاءاستفاده مانده بود در راستای حفظ حرمت چادر؛  جمع‌آوری‌، به اشکال مستطیل و مثلث برش و دوخت می‌شود.

وی افزود: از طرف اساتید خطاطی نام مبارک حضرت زهرا(س) بر روی این چادرها نوشته و به عنوان پرچم عزای حضرت زهرا (س) آماده و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گرفت تا محلات در ایام فاطمیه سیاه‌پوش شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال از این چادرها پرچم‌های زیادی را فراهم کردیم برای کسانی که می‌خواهند پرچم عزای فاطمه الزاهرا(س) را سردرب منزل خود نصب کنند، این شروع برنامه‌های ایام فاطمیه بود.

وی خاطرنشان کرد: بحث فضاسازی شهری را پیگیری کردیم، شهرداری‌ها برای سیاه‌پوش کردن خیابان‌ها پای کار آمدند تا کوچه و خیابان رنگ و بوی شهادت حضرت زهرا(س) را به خود بگیرند.

احمدی تصریح کرد: به عنوان مروج روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه اول و هم دوم هیأت‌های مختلفی و حتی مردم روضه‌های مختلفی را در تکایا، مساجد و منازل برپا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم مذهبی در استان، گفت: در روز شهادت حضرت زهرا(۲۶ آذرماه) اجتماع عظیم مذهبی در مقابل مسجد جامع کرمانشاه و نظسز آن در دیگر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585939

مهمترین اخبار ایران و جهان: