نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 15:21

وجود ۲۱۱ هزار مشترک گاز بخش خانگی در ایلام

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: شرکت گاز استان ایلام دارای ۲۱۱ هزار مشترک خانگی است.

محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام، ظهر پنجشنبه ۱۶ آذرماه با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در استان ایلام تعداد ۲۱۱ هزارمشترک گاز در بخش خانگی وجود دارد.

وی افزود: تاکنون به ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹ درصد مناطق روستایی در این استان گازرسانی شده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه، مابقی مناطق دارای قابلیت گازرسانی تا پایان دهه فجر امسال گازدار خواهند شد، ادامه داد: حداکثر مصرف گاز در استان ایلام براساس پیک مصرف سال گذشته نزدیک ۵ میلیون مترمکعب در روز بوده است. 

کشاورز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تغییر و افزایش تعرفه‌ گاز از سال گذشته آغاز شده است، تعرفه های فصل سرد در سال جاری از ۱۵ آذرماه بر اساس اقلیم بندی شهرستان‌ها وارد قبوض گاز مصرفی مشترکین استان ایلام خواهد شد. 

این مقام مسئول هدف اصلی افزایش تعرفه گاز را کاهش مصرف گاز دانست و تصریح کرد: افزایش تعرفه گاز طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و در این باره اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: اگر مشترکین گاز استان بین ۱٠ تا ۳۰ درصد مصرف گاز خود را نسبت‌ به سال گذشته کاهش دهند، به میزان ۵ برابر هزینه تمام شده و فرآورش تولید هر متر مکعب گاز  پاداش دریافت خواهد کرد. 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مشترکان گاز مصرفی در تعداد ۱۲ پلکان دسته بندی شده اند، افزود: ۳ پلکان ابتدایی این دسته بندی را ۷٠ درصد مشترکان استان تشکیل داده و ۴۴ درصد گاز استان را مصرف می‌کنند و پلکان های۴ تا ۷ که ۲٠ درصد مشترکین هستند، دارای ۳۵ تا ۴۰ درصد مصرف گاز در فصل سرما را شامل می‌شوند، ضروریست این مشتریکن با صرفه جویی ضمن قرار گرفتن در پلکان پایین تر در تامین گاز پایدار برای زمستان مشارکت فعال داشته باشند.

این مقام با اشاره به اینکه بالاترین مصرف گاز استان در بخش خانگی صورت می گیرد، گفت: اگر ۲۰ درصد از مصرف گاز استان صرفه‌جویی شود، به میزان قابل‌توجهی گاز برای مصرف در بخش صنعت اختصاص پیدا خواهد کرد. 

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش بزرگ اربعین در سال جاری پرداخت و گفت: در اربعین امسال نیز از طرف شرکت گاز استان اقدامات فرهنگی بسیار خوبی صورت گرفت. 

وی گفت: با راه‌اندازی ۲ موکب در شهرستان چرداول و سه‌راهی جنداله و همچنین پشتیبانی از مواکب شهرستان چرداول به عنوان اداره معین شهرستان به میزان ۳ میلیارد و ۲٠٠ میلیون تومان در حوزه اربعین با مساعدت شرکت ملی گاز ایران هزینه شد.

 وی ادامه داد: به واسطه عملکرد سال ۱۴۰۱ در حوزه عملیاتی خود شرکت گاز استان ایلام در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر در حیطه دستگاه های خدمات رسان و زیرساختی در سال گذشته انتخاب شد، که این برگ زرینی برای تلاش های شبانه روزی پرسنل و مدیران این شرکت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: تمام مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهور به استان ایلام توسط این شرکت کاملاً اجرا شده‌ است.

کشاورز گفت: در راستای حمایت از خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز برای تعداد ۵۵٠ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با اعتباری نزدیک به ۳ میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری به طور رایگان گازکشی صورت گرفته است. این موضوع در سال جاری نیز توسط این شرکت با همکاری ۲ نهاد مذکور در دست اقدام است. 

وی افزود: همچنین برای خانواده های تحت پوشش این نهادهای حمایتی تا ۳ پلکان اول نیز به‌صورت کاملاً رایگان تعرفه گاز آن‌ها که ۴ میلیارد تومان بوده است، نیز پرداخت شده‌ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات این شرکت این است که با طراحی‌های انجام‌شده در حوزه پدافند غیرعامل با وجود ایستگاه‌های پشتیبان قطعی گاز در استان ایلام به دلایل عملیاتی تقریبا به زیر یک درصد رسیده و شبکه با قطعی گاز مواجه نشده است. موارد ناشی از حوادث دستگاهای حفار نیز بسیار محدود بوده است که در اثر وقت توسط اکیپ های فنی این شرکت رفع مشکل شده است.

وی گفت: بیشترین مصرف گاز در تابستان، مربوط به صنایع عمده می باشد ولی در زمستان صنایع کوچک و خانگی مصرف کنندگان غالب هستند.

وی افزود: در راستای کاهش مصرف گاز در استان تعداد ۴۵٠ موتورخانه شامل منازل شخصی، دستگاه‌های دولتی، مدارس و مصارف خانگی کاملاً بهینه‌سازی شده که این اقدام کاهش ۱٠ تا ۳٠ درصدی مصرف گاز را در این تأسیسات به همراه داشته است.

 کشاورز گفت: رسانه‌ها می‌توانند به‌عنوان بازوی هر ارگان و دستگاه اجرایی در رابطه با فرهنگ‌سازی مثمرثمر بوده و در این‌ رابطه نیز با همکاری شرکت گاز استان می‌توانند با فرهنگ‌سازی مردم شریف استان را به صرفه‌جویی در مصرف گاز ترغیب و تشویق کنند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597083

مهمترین اخبار ایران و جهان: