نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 08:41

کشت قراردادی محصولات کشاورزی در ۳۹ هزار هکتار از اراضی مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: بیش از ۳۹ هزار هکتار از اراضی مازندران در قالب طرح کشت قراردادی پیش‌بینی شده است.

عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران درباره اجرای طرح کشاورزی قراردادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: برای استان مازندران بیش از ۳۹هزار هکتار در قالب طرح کشت قراردادی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در قالب کشت قراردادی با هدف ساماندهی، مدیریت و افزایش بهره‌وری و همچنین در راستای اصلاح و بهبود الگوی کشت این طرح بزرگ انجام خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران یادآور شد: تاکنون با تلاش صورت گرفته ۲هزار و ۶۳۰ قرارداد با کشاورزان حوزه گشت گندم و کلزا بسته شد.

وفایی‌نژاد یادآور شد: همچنین همچنین ۱۴هزار و ۵۳۰ هکتار از اراضی در قالب کشت قراردادی شکل گرفته است.

وفایی‌نژاد در خصوص مزایای اجرای این طرح، گفت: تامین نهاده‌های تولید مانند کود، سم و دیگر نهاده‌ها و آموزش کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزی  و خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران موجب کاهش ریسک تولید و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای این طرح نیز در راستای حفظ امنیت غذایی برای مردم است.

وی افزود: کشاورزان استان مازندران با ثبت نام در این طرح و اجرای کشاورزی قراردادی از ۲۰ درصد تخفیف در حق بیمه و انجام تسویه حساب نهایی در زمان تحویل محصول سود خواهند برد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران درباره هزینه کرایه حمل محصولات کشاورزی، اظهار کرد: در این طرح به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید تضمینی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه کرایه حمل محصول به کشاورز تخصیص می‌یابد.

وی گفت: کشاورزان می‌‌توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس GTC.IR ، اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کرده و در سامانه ثبت‌نام کرده تا از مزایای آن برخوردار شوند و در صورت لزوم می توانند به منظور کسب اطلاعات لازم از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۱۱۹۷۶۴  اداره کل غله استان اقدام کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616139

مهمترین اخبار ایران و جهان: