نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 22:11

آموزش مباحث امدادی در مدارس سبب ساز تقویت مهارت امدادی و دگرامدادی است

در نشست همکاری مشترک هلال احمر و آموزش و پرورش استان مرکزی بر لزوم آمادگی دانش آموزان در زمان بروز بحران ها تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا شهرجردی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی عصر امروز در نشست همکاری مشترک هلال احمر و آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: جمعیت هلال احمر فصل مشترک‌‌‌های بسیاری در حوزه های آموزش و آمادگی دانش آموزان در مواجهه با حوادث در زمان های وقوع بحران با آموزش و پرورش دارند.

وی افزود: اجرای یازده دوره مسابقات طرح ملی دادرس نشان از همکاری و تعامل دوجانبه در بین این دو دستگاه است که با هدف توانمندسازی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه صورت می پذیرد.

علیرضا شهرجردی با تاکید بر لزوم آمادگی امدادی تمام دانش آموزان بیان داشت: یکی از مهمترین اقدامات جمعیت هلال احمر مسئله نیروسازی و آموزش این گروه برای رسالت بخشی در حیطه مسئولیت‌های اجتماعی است که با جذب نیروهای جوانان و نوجوانان این مهم محقق می شود.

وی گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در معرفی و هدایت این گروه های تازه نفس و آماده به هلال احمر و انجام اقدامات بشردوستانه نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در این راستا همسویی و همگامی آموزش و پرورش با هلال احمر می‌تواند نقش بی بدیلی را در اشاعه فرهنگ نوع دوستی و بشردوستی و افزایش تعامل  و همکاری‌های فردی در جامعه برای رشد ارزش های اخلاقی و انسانی داشته باشد.

شهرجردی گفت: دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند و اگر تعلیم و تربیت این گوهرهای گرانبها در مسیر درست و متعالی باشد بی شک ایرانی محکم و آماده و توانمند با افقی روشن را خواهیم داشت که در زمان بروز هر نوع بحران و حادثه ای استوار و پاینده خواهد بود.

در ادامه این نشست حسین مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: مجموعه هلال احمر و آموزش و پرورش تفاهم نامه های همکاری زیادی باهم دارند و سطح تعاملات گسترده در استان برای اجرای آنها وجود دارد.

وی افزود: در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم اقدامات هلال احمر برای دانش آموزان به درستی تصویر سازی شده و انگیزه فعالیت های داوطبانه در ایشان تقویت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: همکاری دو جانبه هلال احمر و آموزش و پرورش می‌تواند یک مجموعه واحد با هدف آموزش مباحث خود امدادی و دگر امدادی‌ را فراهم آورد. ما می بایست تمام توان خود را به کار گیریم تا در ابعاد فرهنگی نیز با مجموعه هلال احمر فعالیت های شاخصی را انجام دهیم.

مولوی از فعالیت های انجام گرفته در حوزه های مختلف دانش آموزی توسط هلال احمر بخصوص در طرح دادرس هلال احمر ابراز امیدواری کرد سطح همکاری بین دو دستگاه افزایش یافته و از ظرفیت های موجود به نحو احسن بهره برداری صورت بگیرد.

حسینی معاون امور جوانان هلال احمر استان نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات معاونت امور جوانان در تعامل با آموزش و پرورش ارائه داد و گفت: در طرح دادرس مربیان اعزامی از سوی هلال احمر در مدارس عضو این طرح حاضر شده و مهارت‌های مورد نیاز در مواقع بحرانی را به دانش آموزان یاد می‌دهند که عمده این مهارت‌ها شامل مهارت‌های مربوط به کمک‌های اولیه بوده و شامل پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری و چادر زنی و.. است.
طرح دادرس با این امید برگزار می‌شود که دانش آموزان در هنگام بلایای طبیعی نه تنها قربانیان مظلوم این حوادث نباشند بلکه بتوانند در هنگام بروز حوادث، راهنما و عضویی فعال در میان خانواده و اطرافیان خود باشند که ما در استان مرکزی با تاسیس ۱۵۰ کانون دانش آموزی آمادگی دارد دوازدهمین مرحله دادرس را در سال‌جاری برگزار نماید.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615983

مهمترین اخبار ایران و جهان: