نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 09:08

افزایش واگذاری زمین برای ساخت واحدهای ویلایی نهضت ملی مسکن

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای احداث ۹ هزار و ۴۷۱ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عطاء اله اکبری امروز در جلسه بررسی وضعیت واحدهای ویلایی مسکن ملی اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن با توسعه افقی شهرها این امکان فراهم شده است که زمین‌هایی را وارد محدوده شهرها کرد و از این طریق می‌توان با واگذاری زمین به متقاضیان زمینه برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم شده و درنتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهرهایی که مشکل زمین ندارند این طرح قابلیت اجرایی شدن دارد، اظهار داشت: توسعه افقی شهرها می‌تواند نخستین قدم باشد اما تا حدی که طبق طرح جامع نیاز به بلندمرتبه‌سازی نباشد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این استان همسو با اولویت دولت، زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در تمامی شهرستان های استان بجز زاهدان و چابهار تامین شده که بعد از بررسی به ۹ هزار و ۴۷۱ متقاضی طرح اراضی واگذار شده است و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

اکبری تاکید کرد: ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم براساس مختصات فرهنگی منطقه دارد.

وی گفت: در مجموع تاکنون ۲۳۸ هزار و ۷۸ نفر در سیستان و بلوچستان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۸ هزار و ۳۵۵ نفر واجد شرایط چهارگانه بوده و تایید نهایی شده‌اند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615039

مهمترین اخبار ایران و جهان: