نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 12:32

مشارکت مردم در حفاظت از خاک با اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار مردم در حفاظت از خاک، گفت: از این رو طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر احمدی صبح امروز در همایش خاک که در چهارمحال و بختیاری برگزار شد با اشاره به نقش  مهم و تاثیرگذار مردم در حفاظت از خاک، گفت: از این رو طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار موثر در حفظ خاک اقدامات بیولوژیک و کاشت درخت است که این کار در کشور به صورت رسمی و علمی آغاز شده است همچنین اقدامات آبخیزداری اعم از مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک نیز اهمیت بالایی دارند که در حال حاضر انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت اقدامات زیست محیطی و مراقبت از خاک کشور در جهت تامین امنیت غذایی، افزود:  توسعه پوشش گیاهی و کاشت درخت یکی از عوامل بسیار مهم در حفاظت از خاک و پیشگیری از وقوع سیل است،

احمدی عنوان کرد: تا کنون در چهارمحال و بختیاری ۱۲۰ بند خاکی و چهار هزار سازه سنگی و ملاتی ایجاد شده است که در تثبیت خاک بسیار موثر است.

پایان پیام/۶۸۰۴۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592183

مهمترین اخبار ایران و جهان: