نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 08:37

اعتبار برسد، کنارگذر دورود امسال افتتاح می‌شود

سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان پیشرفت فیزیکی پروژه کنار گذر دورود را ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: در صورت رفع معارضین موجود و تامین اعتبار تا پایان سال جاری یک باند مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

گودرز بابا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت کنار گذر دورود، با اشاره به اینکه از تیرماه گذشته و با انتخاب پیمانکار جدید عملیات اجرایی پروژه سرعت قابل توجهی گرفت، اظهارکرد: پیمانکار در مقاطعی که رفع معارض شده عملیات زیر سازی را انجام داده و در حال انجام روسازی و آسفالت با سرعت و کیفیت مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تکمیل پروژه اهمیت ویژه‌ای دارد، با پیگیری نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی و شهرستانی بخشی از هزینه تملک اراضی تملک نشده تامین شد.

سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان، گفت: جلسات متعددی با حضور نماینده شهرستان، فرماندار، مدیریت حوزه غرب و مرکز شرکت ساخت زیر بناهای حمل و نقل کشور و معارضین در محل کارگاه تشکیل شد و بخش عمده‌ای از معارضین رفع و در مراحل آزاد سازی است.

به گفته بابا عباسی برای اتمام باند برگشت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که ۴۰ میلیارد تومان آن مربوط به تملک اراضی و سازه‌های در مسیر محور و مابقی برای احداث ابنیه و زیرسازی و روسازی و آسفالت است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه را ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: در صورت رفع معارضین موجود و تامین اعتبار تا پایان سال جاری یک باند مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان، تکمیل کنار گذر دورود را به دلیل عبور ترافیک ماشین آلات سنگین از داخل شهر، ایجاد آلودگی صوتی، کندی رفت و آمد و بروز تصادفات ناگوار وسایط نقلیه سبک با ماشین آلات سنگین ضروری عنوان کرد.

بابا عباسی بیان کرد: پروژه شامل ۲۹ دستگاه انواع آبرو و یک دستگاه رودخانه‌ای خاص با دهانه صد متر بر روی رودخانه تیره رود است که تا کنون ۹۵ درصد عملیات ساخت پل در باند برگشت انجام شده است.

به گفته وی محور دارای دو تقاطع روگذر جهت دسترسی روستاهای بالادست به شهر دورود است که با توجه به لزوم بهره‌برداری از باند برگشت در سال جاری اجرای آن به زمان اجرای باند رفت موکول شده است.

پایاچن پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591883

مهمترین اخبار ایران و جهان: