نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 14:45

اوکراینی‌ها در خفا شکست را پذیرفتند

معاون سردبیر نشریه آلمانی بیلد پل رونزایمر بعد از سفر به اوکراین گفت آنچه مقام‌های کی‌یف در اظهارنظرهای رسمی درباره وضعیت جنگ و خطوط مقدم می‌گویند، با اظهاراتشان در خفا که خود را در آستانه شکست مقابل روسیه می‌بینند، مطابقت ندارد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «پیروزی در میدان جنگ به شدت بعید است و تردید دارم که هر نوع سلاح غربی بتواند جریان جنگ را تغییر دهد» عضو کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات پارلمان اوکراین رومن کاستنکو این اظهارات را جمعه در گفت‌وگو با نشریه تایمز انگلیس بیان کرد که مشاهدات معاون سردبیر نشریه آلمانی بیلد پل رونزایمر را تایید می‌کند. 

این روزنامه‌نگار آلمانی که به تازگی سه روز را در اوکراین گذراند و با وزیر دفاع و سایر مقام‌های ارشد نظامی و دولتی کی‌یف دیدار کرد، جمعه در پیامی در ایکس اعلام کرد تصویری که دولت اوکراین از جنگ در کنفرانس‌ها و مصاحبه‌ها ارائه می‌کند، با اظهارات مقام‌های ارشد این کشور در خفا مطابقت ندارد. 

وی افزود در گفت‌وگوهای خصوصی‌، مقام‌های کی‌یف به وضوح به مشکلات اساسی اذعان کرده و گفته‌اند «در حال حاضر شانس ناچیزی برای تلاش‌های تهاجمی اوکراین (ضدحملات) می‌ببینند». 

کی‌یف اوایل ژوئن (اواسط خرداد) ضدحملاتی را آغاز کرد که هدف از آن رسیدن به کریمه ظرف ۶۰ تا ۹۰ روز بود، اما حتی نتوانست از اولین خطوط دفاعی روسیه عبور کند. اوایل این هفته، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ها در فوریه ۲۰۲۲ تقریباً ۴۰۰ هزار نیرو--شامل کشته، زخمی، اسیر یا مفقود-- از دست داده است. آمار روسیه معادل ۶۰۰ تلفات در روز است اما تحلیلگر نظامی برجسته آلمانی رالف دی تیله تلفات اوکراین را روزانه ۸۰۰ نیرو تخمین زده است.

 

انهدام موضع یگان تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در منطقه آودیوکا

 

انهدام انبار نیروهای مسلح اوکراین با سه هزار تن مهمات

رونزایمر هم اظهاراتش گفت هر یک از مقام‌های اوکراینی که با او حرف زدند، اذعان کردند زمان به نفع مسکو است و روایت‌ها از وضعیت خطوط مقدم تقریباً غیرقابل تحمل است.

به گفته یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین سویاتوسلاو یوراش، برای این که شرایط به نفع نیروهای کی‌یف تغییر کند، «فقط می‌شود امیدوار بود که روس‌ها شورش کنند و دولتشان را سرنگون کنند».

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613283

مهمترین اخبار ایران و جهان: