نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 16:18

آغاز برداشت باقلا به ارزش ۸۷۰ میلیارد تومان در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت پاچ باقلا در سطح بیش از هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود حدود ۲۹ هزار تن پیله‌تر با ارزش اقتصادی ۸۷۰ میلیارد تومان در کشت پاییزه پاچ باقلا برداشت شود.

صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از آغاز برداشت پاچ باقلا پاییزه در سطح هفت هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان خبر داد و اظهار کرد: این محصول به‌عنوان کشت دوم پس از برداشت برنج مورد بهره‌برداری قرارگرفته و همچنین در اراضی پشته نیز کشت می‌شود. 

وی از پیش‌بینی برداشت حدود ۲۹ هزار تن پیله‌تر در سطح استان خبر داد و افزود: انتظار می‌رود بهره‌برداران از این محصول درآمدی با ارزش اقتصادی ۸۷۰ میلیارد تومانی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان تنها استان تولیدکننده پاچ باقلا در کشور بوده، گفت: همه‌ساله این محصول در فصل بهار و پاییز در کلیه شهرستان‌های استان کشت می‌شود. 

به گفته محمدی، کشاورزان گیلانی از شهریورماه به کشت پاییزه پاچ باقلا در اراضی شالیزاری و پشته اقدام کرده و برداشت محصول پاییزه نیز از نیمه مهرماه در استان آغاز می‌شود. 

وی، مناطق عمده تولید این محصول را شهرستان‌های رشت، تالش، آستانه‌اشرفیه و ماسال معرفی کرد و افزود: کشت پاچ باقلا نقش مهم در تأمین پروتئین گیاهی، اصلاح خاک و تثبیت ازت به دلیل رابطه همزیستی با باکتری ریزوبیوم دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547839

مهمترین اخبار ایران و جهان: