نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 10:20

صدور 321 مورد اخطاریه کتبی رفع آلودگی زیست محیطی در استان مرکزی

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی از صدور 321 اخطار زیست محیطی به واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی در 6 ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک کامبیز خلیلی  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایش مستمرو گاها سرزده از  واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان انجام می‌شود و در جریان این پایش ها در 6 ماهه نخست امسال، تعداد 169 اخطار رفع آلودگی در حوزه هوا، 94 مورد در حوزه پساب و 58 مورد رفع آلودگی در حوزه خاک و پسماند صادر شده است. 

وی با اشاره به اینکه با هرگونه تخلف زیست محیطی بر اساس قانون با جدیت برخورد می شود، افزود: واحد‌های آلاینده زیست محیطی  پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند و در غیر این صورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

خلیلی  عنوان کرد: سلامت محیط زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه ریزی شده و پایدار تضمین شود اما به شرط اینکه همه در این امر سهیم باشند، زیرا حفظ محیط زیست یک اصل عمومی و همگانی است و رهاورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی از جمله آب، خاک، هوا و احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548439

مهمترین اخبار ایران و جهان: