نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 15:26

سومین کاروان کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شد

سومین کاروان حاوی کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، ملزومات پزشکی و شیر خشک، ظهر امروز (دوشنبه)، از مصر وارد نوار غزه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سومین محموله حاوی کمک‌های بشردوستانه، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شد.

فرایند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بعد از پایان اختلافات بر سر بازرسی محموله‌ها و حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح از روز شنبه هفته جاری آغاز شده است.

براساس گزارش خبرنگار شبکه «اسکای نیوز»، ۲۰ کامیون حاوی کمک‌های بشردوستانه امروز از مصر وارد غزه شدند و در نتیجه مجموع کامیون‌های ارسالی -تا لحظه انتشار این گزارش- به ۵۵ دستگاه افزایش یافته است.
منابع آگاه خبر دادند که این محموله‌ها ابتدا برای بازرسی به گذرگاه «العوجا» منتقل شدند و سپس وارد نوار غزه شدند.

این کامیون‌ها حاوی دارو، ملزومات پزشکی و شیر خشک برای کودکان فلسطینی هستند که به کمک‌های فوری نیازمندند.

در این میان فرودگاه «العریش» مصر در صحرای سیناء به مرکز جمع‌آوری کمک‌های جهانی برای ارسال به غزه تبدیل شده است و بسیاری از کشورها در حال ارسال کمک‌های بشردوستانه به مصر هستند.

 اولین کاروان حامل مواد غذایی و پزشکی شامل ۲۰ کامیون، روز شنبه هفته جاری، وارد غزه شد و پس از آن «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در پاسخ به انتقادات از بسته شدن دوباره گذرگاه رفح گفت که قاهره گذرگاه را نبسته بلکه این جنگنده‌های اسرائیل بودند که اطراف گذرگاه را بمباران کردند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547783

مهمترین اخبار ایران و جهان: