نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 11:44

دامداران بیماری تب برفکی را جدی بگیرند

سرپرست شبکه دام پزشکی شهرستان صالح آباد از دامداران خواست تا بیماری تب برفکی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزارس فارس از صالح آباد، جمشید واعظ کیا اظهار کرد: در تعدادی از شهرستانهای خراسان رضوی بیماری تب برفکی  مشاهده شده و از دامداران عزیز درخواست نموده از هرگونه ورود و خروج غیر ضروری افراد به خصوص افرادی که با میدان خرید و فروش دام در ارتباطند  به دامداری ها اکیدا خودداری شود.

وی افزود: موارد بهداشتی از قبیل فعال کردن حوضچه ضدعفونی مبادی ورودی و خروجی دامداری ها  حاوی آب و ماده ضد عفونی (ترجیحا هیدروکسید سدیم ۲درصد یا فرمالین ۵درصد) و یا مواد ضد عفونی مجاز موجود در داروخانه ها، نسبت به ضد عفونی کامل و دقیق وسایل نقلیه که الزام ورود به واحد را دارند اقدام گردد.

وی تب برفکی را بیماری ویروسی عفونی و واگیر عنوان کرد و افزود: مهمترین راه انتشار این بیماری، انتقال به روش مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگش از علایم آن در گاو و گوسفند است.

واعظ کیا  خاطرنشان کرد: دامداران برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی باید با مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی خرید و فروش دام و نهاده های دامی را انجام دهند و در صورت مشاهده علائم این بیماری ضمن جداسازی دام های بیمار از دام های سالم سریعا موضوع را به شبکه دامپزشکی شهرستان صالح آباد اطلاع بدهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547383

مهمترین اخبار ایران و جهان: