نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 10:32

انهدام باند سازمان‌یافته حفاری غیر مجاز در اردبیل

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انهدام یک باند سازمان یافته حفاری غیر مجاز در شهرستان انگوت استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر شکری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک باند حفاری غیر مجاز سازمان یافته با دستگیری حفاران و فرد هدایت‌کننده این باند منهدم شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: پس از کسب اطلاعات لازم و طی عملیات پلیسی با رعایت اصل غافل‌گیری این باند سازمان یافته متشکل از ۶ نفر که با تجهیزات کامل حفاری مشغول ارتکاب جرم بودند در محل حفاری و در حوزه شهرستان انگوت دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: این باند توسط یک فرد سابقه‌دار هدایت می‌شد که در نهایت همراه با افراد حاضر در محل حفاری و با دستور مقام محترم قضایی روانه زندان شدند.

شکری با اشاره به اینکه مردم می‌توانند عامل موثری در شناسایی و دستگیری حفاران غیر مجاز باشند، ادامه داد: همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و مردمی در مهار دست‌درازی چنین طمع‌کارانی به میراث‌فرهنگی کشورمان اهمیت ویژه‌ای دارد و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اردبیل آماده دریافت هرگونه اطلاعاتی درمورد حفاری‌های غیر مجاز احتمالی است.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605383

مهمترین اخبار ایران و جهان: