نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 11:46

مردم دهستان های بیابان در سیریک چشم انتظار آب هستند

اهالی روستاهای دهستان بیابان از توابع شهرستان سیریک با وجود راه اندازی آب شیرین کن زیارت در 3 هفته گذشته اما هنوز چشم انتظار رسیدن آب هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، راه اندازی آبشیرین کن زیارت در بخش مرکزی شهرستان سیریک در هفته گذشته و اظهار نظر مسؤولان درباره رفع مشکل آبی شهرستان سیریک در شرق هرمزگان در حالی است که هنوز روستاهای منطقه بیابان از توابع این شهر چشم انتظار رسیدن آن هستند.

مردم این منطقه می گویند با با وجود فعال شدن آب شیرین کن زیارت حدود یکماه است که نوبت آب به برخی از روستاهای دهستان بیابان نرسیده است  به همین خاطر مجبورند آب را از تانکرهای بخش خصوصی به قیمت گران خریداری کنند.

به گفته مردم محلی، هر تانکر 8 هزار لیتری حدود 2 میلیون تومان قیمت دارد و مردم مجبورند بصورت شراکتی یک تانکر را خریداری کنند. البته آبرسانی سیار دولتی و رایگان نیز بصورت دوره ای انجام می گیرد اما جوابگوی نیاز مردم نیست.

پاکروان فرماندار سیریک در این باره می گوید: 4 تانکر برای آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی در نظر گرفته شده است و از سویی بروز مشکل در پمپ های آب از چاههای روانگ میناب که تأمین کننده آب مورد نیاز مردم این منطقه است، دلیل قطعی آب و وقفه در نوبت دهی می شود.

وعده داده شده به مردم روستایی سیریک این بود که با راه اندازی آبشیرین کن زیارت، مشکل آبرسانی به مردم تا حدود زیادی رفع می شود. البته مشکل آب برخی روستاها رفع شده اما برخی دیگر همچنان این مشکل را دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581983

مهمترین اخبار ایران و جهان: