نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 10:54

افزایش ۲۰۰ هزار مترمربعی سرانه فضای سبز بروجرد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بروجرد با اشاره به افزایش ۲۰۰ هزار متر مربعی سرانه فضای سبز بروجرد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ هزار متر مربع به سرانه فضای سبز بروجرد اضافه شده است.

ایرج بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ هزار مترمربع فضای سبز در بروجرد ایجاد شده است، اظهار کرد: در واقع حدود ۲۰ هکتار به سرانه فضای سبز بروجرد اضافه شده است، اعتبار هزینه شده برای این میزان فضای سبز حدود یکصد میلیارد تومان بود.

به گفته وی بخشی از فضای سبز ایجاد شده شامل بوستان مهرگان، شهرک مسکن مهر، تپه شهدای گمنام یا تپه چغا، کمربند شمالی، قسمتی از کمربندی جنوبی، بوستان آفتابگردان، بوستان دانش است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بروجرد میانگین سرانه فضای سبز مبلمان شده بروجرد را حدود ده متر عنوان کرد و گفت: میانگین سرانه فضای سبز مبلمان شده کشور حدود ۹ تا ۱۲ متر است، می‌شود گفت سرانه فضای سبز مبلمان شده بروجرد مناسب است.

بابایی با اشاره به اینکه ظرف دو سال گذشته سرانه فضای سبز بروجرد پیشرفت خوبی داشته است، بیان کرد: فضای سبز اکولوژیکی بروجرد ۱۸/۸ است که در این حوزه هم وضعیت خوبی داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607883

مهمترین اخبار ایران و جهان: