نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 10:51

زاکانی: تا پایان سال جاری 1400 دستگاه اتوبوس به تهران اضافه می‌شود

شهردار تهران با بیان اینکه تا پایان سال بیش از 1400 دستگاه اتوبوس به شهر تهران اضافه می‌شوند، گفت: 500 دستگاه اتوبوس هم بازسازی اساسی می‌شوند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس به ترافیک مهر پایتخت اشاره کرد و گفت: ترافیک صبحگاهی حدود در مهر 30 درصد افزایش می‌یابد.

وی به آلودگی هوا و ترافیک در تهران اشاره کرد و گفت: مهمترین راه حل برای رفع این مشکلات افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی است و اینکه مطلوبیت استفاده از حمل و نقل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا ببریم.

شهردار تهران تأکید کرد: باید خدمت رسانی افزایش یابد و شهروندان برای تردد خود از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

زاکانی به ورود 791 واگن به تهران اشاره کرد و گفت: اولین پارت این قطارها سال آینده به تهران می‌رسد و خط تولید این واگن‌ها آغاز به‌کار کرده است.

شهردار تهران تأکید کرد: ما در بحث افزایش اتوبوس‌ها هم اقداماتی انجام داده‌ایم و تا پایان سال جاری 1400 دستگاه اتوبوس وارد خطوط تهران می‌شوند. همچنین 500 دستگاه اتوبوس هم بازسازی اساسی شده است.

وی افزود: امسال ظرفیت اتوبوسرانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دو برابر کردیم و سال آینده هم مجددا افزایش ظرفیت داریم و حدود 1500 اتوبوس هم در سال 1403 به خطوط تهران اضافه می‌شود.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544839

مهمترین اخبار ایران و جهان: