نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 11:30

افزایش ۱۳۲ درصدی تولید گندم در فیروزه

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه گفت: در سال جاری تولید گندم در شهرستان فیروزه ۱۳۲ درصد افزایش یافت.

حسن کلیدری در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور با بیان اینکه تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به سیلو درسال جاری به ۷ هزار تن رسید، اظهار کرد: تغذیه مناسب مزارع، استفاده از بذر اصلاح شده و توسعه آبیاری قطره‌ای با (نوارتیپ) شرایط مناسبی را برای تولید فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه افزود: با توجه به گزارشات مرکز هواشناسی که پیش‌بینی حدود ۶۵درصدی افزایش بارندگی را برای فصل پاییز و زمستان کرده‌اند کشاورزانی که شرایط کشت دیم را دارند، کشت‌‌ دیم را آغاز کرده‌‌اند.

مرمت و لایروبی ۲۲ قنات در شهرستان فیروزه

وی با ذکر این نکته که لایروبی قنات‌ها واجرای پروژهای انتقال آب بالوله در فیروزه شدت یافته است، اضافه کرد: ۳۰ روستای فیروزه اجرای پروژه‌های آب وخاک را دارد.پ

کلیدری تشریح کرد: با کمک اعتبارات جهادکشاورزی و همکاری مردم ۲۲ قنات با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد ریال درحال مرمت و لایروبی است.

اجرای لوله‌گذاری و کانال انتقال آب در فیروزه

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه با اشاره به اینکه حدود ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری و کانال انتقال آب در فیروزه اجرا شده است، ابراز کرد: برای بالا بردن بهره‌برداری آبیاری وجلوگیری ازهدر رفت آب، درحال عملیات انتقال آب با لوله هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر احداث کانال‌های بتنی و لوله‌گذاری به طول ۲۵ کیلومتر، در ۸ روستای فیروزه با اعتباری حدود ۲۴ میلیارد ریال درحال انجام است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551039

مهمترین اخبار ایران و جهان: