نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 16:11

پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آبرسانی به روستای پتک دیناروند در « دهلران »

مدیرعامل آبفای ایلام گفت: پروژه آبرسانی به روستای پتک دیناروند در شهرستان دهلران با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

پرویز ناصری مدیرعامل آبفای استان ایلام، ظهر پنجشنبه ۹ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: پروژه آبرسانی به روستای پتک دیناروند در بخش شبکه توزیع و اجرای لوله گذاری خطوط انتقال با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان ایلام افزود: با بهره برداری از این پروژه ( آبرسانی به روستای پتک دیناروند) تعداد ۱۴۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد. 

مدیرعامل آبفای استان ایلام ادامه داد: جهت تأمین آب شرب این روستا، اجرای لوله گذاری خطوط انتقال به طول ۶ کیلومتر و شبکه توزیع به طول ۱۲ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.

ناصری خاطرنشان کرد: یکی از گام های مهم دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی، تسریع در روند آبرسانی به روستاهای دارای مشکلات بی آبی و یا کم آبی است که در این راستا دولت با کمک و حمایت سپاه و استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در راستای جهاد آبرسانی اقدام می کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: قبل از اینکه مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی به پایان برسد مرحله دوم این طرح نیز آماده شده و در آن ۲۱۱ روستای ایلام با هزینه ۱٠ هزار میلیارد ریال از آب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طرح جهاد آبرسانی به ۱۶ روستای مجتمع روستایی مورت نیز آماده بهره‌برداری است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589639

مهمترین اخبار ایران و جهان: