نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 18:08

مردمی‌سازی امور استفاده از ظرفیت مردم برای پیشبرد اهداف دولت است

فرماندار سنندج گفت: مردمی سازی امور و استفاده از ظرفیت مردم در پیشبرد برنامه‌ها یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسکری در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج با اشاره به برگزاری برنامه‌های خوب انجام شده در هفته وحدت که در راستای شور و نشاط اجتماعی و ایجاد فضای معنوی در جامعه، افزود: به همت مسوولان و حضور گشترده مردم در ایام هفته وحدت برنامه‌های جشن امت احمد، جشن میلاد پیامبر و جشنواره موسیقی اقوام در سنندج برگزار شد که بازتاب مناسب در سطح جامعه داشته و جای تقدیر از تمامی دست اندرکاران را دارد.

وی با تبریک انتخاب استاندار محترم استان به عنوان مردمی‌ترین استاندار کشور گفت: این موفقیت حاصل تلاش شبانه‌روزی استاندار کردستان و ارائه خدمت در شان مردم کردستان بوده و این عنوان برازنده ایشان به عنوان پیشقراول خدمت و حضور در بین مردم است.

فرماندار سنندج عملیات طوفان الاقصی را موفقیت بزرگ برای جبه مقاومت بر شمرد و خاطرنشان کرد: زنگ نابودی غده سرطانی رژیم صهیونسیتی به صدا درآمده و رزمندگان مقاومت فلسطین با این عملیات غافلگیرانه هیمنه‌ی پوشالی این رژیم را در بخش‌های اطلاعاتی و عملیاتی شکستند و با این افتخار بزرگ، دنیا آینده‌ی بدون اسرائیل را خواهد دید.

عسکری حمله رژیم صهیونسیتی به بیمارستان‌ها و به شهادت رساندن کودکان و زنان بی دفاع را نشان از استیصال این رژیم دانست و گفت: کشورهای عربی باید درک کنند که با اتحاد و تکیه بر توانایی‌های خود می‌توانند این رژیم منحوس را از صفحه روزگار پاک کنند.

فرماندار سنندج با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر در اولویت قراردادن این مهم در راس کارهای ادارات شهرستان تاکید کرد و افزود: بکارگیری چهار راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات از قبیل مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت ضامن برگزاری انتخاباتی سالم است  و تمامی ادارات باید این چهار راهبرد را با جدیت دنبال کنند که مشارکت حداکثری، رقابت سالم و با امنیت کامل را در انتخابات شاهد باشیم.

وی از ثبت‌نام ٣٨ نفر در حوزه‌ی انتخاباتی سنندج، دیواندر و کامیاران تا امروز خبر داد و گفت: ادارات سطح شهرستان موظف هستند در مدت برگزاری انتخابات همکاری کامل را به ستاد انتخابات شهرستان در فرمانداری و بخشداری ها از حیث در اختیار قرار دادن عوامل اجرایی، فن‌آوری‌های اطلاعات و ماشین‌آلات داشته باشند.

عسکری ضمن تاکید بر رعایت اصل بی طرفی در انتخابات توسط مدیران ادارات خاطر نشان کرد:  باید تمام ‌تلاش خود را بعنوان مجری انتخابات انجام دهیم تا مر قانون رعایت شود و کسی حق استفاده از امکانات دولتی له یا علیه هیچ کاندیدایی را ندارد و در صورت مشاهده با این موضوع برخورد قانونی می‌شود.

وی در ادامه به سومین سفر ریاست‌جمهوری به استان کردستان اشاره و بر استقبال با شکوه از دکتر رئیسی در سنندج تاکید کرد  و افزود: در این سفر ٣٢ هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود که نشان از خسن نیت و نگاه ویژه دولت سیزدهم به مردم کردستان است و با این تبعیض مثبت شاهد توسعه هر چه بیشتر استان خواهیم بود.

عسکری، اتصال و افتتاح راه آهن به خط ریلی کشور را مهمترین پروژه قابل افتتاح در سفر آتی رییس‌جمهور به استان ذکر کرد و گفت: امید است که با تشکیل کارگروه‌های متعددی در زمینه سفر ریاست جمهوری به استان، نتایج مطلوبی برای توسعه کردستان حاصل شود.

فرماندار سنندج در پایان آرمین نرگسی را به عنوان دستیار مردمی‌سازی معرفی کرد و از همه مدیران ادارات شهرستان خواست ضمن معرفی یکی معاونین برای این امر بر همکاری با وی تاکید کرد.

محمدصادق صادقی دستیار مردمی‌سازی استاندار کردستان در این جلسه گفت: در اجرای مردمی سازی دولت، بیش از ۴۵ دستگاه استانی افرادی را به عنوان دستیار مردمی‌سازی معرفی کرده و فرمانداران نیز در شهرستان‌ها اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نظارت عمومی مردم بر امورات را به بهتر شدن خدمات دولت کمک می‌کند افزود: باید در سه ساحت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی، اجرا و نظارت و بازرسی باید از حضور مردم با هدف عملکرد مطلوب و حصول نتیجه بهتر در خدمت رسانی به مردم بهره گرفت.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی امور عنوان کرد: یکی از مولفه‌های جهاد تبیین، انعکاس خدمات نظام  و دولت به مردم است و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم که این خدمات را به مردم به بهترین شکل اطلاع‌رسانی و یادآوری کنیم.

فرمانده سپاه سنندج در شورای اداری شهرستان ضمن تبریک موفقیت استاندار کردستان در زمینه کسب عنوان مردمی‌ترین استاندار کشور، آن را مایه افتخار برای مسئولان در راستای اهداف خدمتگزاری به مردم دانست و گفت: مدیران باید در برابر مسئولیت خود پاسخگو باشند و با صبر و حوصله و برنامه‌ریزی انتظارات مردم را برآورده کرده و به مشکلات فائق آیند.

در این جلسه آرمین نرگسی به عنوان دستیار فرماندار در مردمی‌سازی امور معرفی شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549183

مهمترین اخبار ایران و جهان: