نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 20:15

ورود دادستان به پرونده فوت یک زن در چاله آسانسور در قشم

مرگ یک زن بر اثر استفاده غیرایمن از بالابر در یک فروشگاه مبل در قشم موجب ورود دادستانی به پرونده برای بررسی ابعاد مختلف آن و پلمپ مغازه مربوطه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، یک زن 44 ساله اهل روستای کووه ای قشم که برای خرید تختخواب برای دخترش به این فروشگاه مراجعه کرده‌بود به دلیل بی‌احتیاطی فروشندگان از بالابر بدون حفاظ به پایین افتاد و دقایقی بعد جان سپرد.

فروشگاه مبل در روستای کوشه و کاروان پس‌ از این حادثه دلخراش باحضور دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم در آن مکان، پلمپ شد.

امید مهدوی مجد دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم ضمن حضور در محل حادثه در این باره گفت: بعدازظهر جمعه گذشته 28 مهرماه سال جاری، متوفی به همراه همسر و 3 فرزندش پس از مراجعه به فروشگاه مبل‌فروشی در روستای کوشه و دیدن تخت‌های طبقه همکف، به طبقه بالای این فروشگاه رفت.

وی ادامه داد: دقایقی بعد این زن میان‌سال به دلیل بی‌احتیاطی فروشندگان از بالابر به چاله آن سقوط کرد و به دلیل ضربه‌مغزی ناشی از سقوط از ارتفاع قبل از رسیدن به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم جان باخت.

اورژانس یک ساعت بعد رسیده!

مهدوی مجد با بیان اینکه اورژانس یک‌ساعت بعد از حادثه به محل رسیده است، گفت: خانواده متوفی هیچ‌گونه شکایتی از صاحب مغازه ندارند و دیه درخواست نکردند اما این در راستای جنبه عمومی جرم و به‌عنوان مدعی‌العموم بر اساس به ماده 616 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) با عاملان این حادثه برخورد قانونی خواهیم نمودکه بر اساس نوع جرمشان در پرونده به یک تا 3 سال حبس محکوم می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه بالابر برای تردد کارگران و انتقال وسایل به طبقات بالا بوده است، یادآور شد: جرم غیرقابل‌گذشت است و صرف‌نظر از عدم شکایت و یا گذشت شاکی از لحاظ جنبه عمومی جهت پیشگیری از تکرار چنین حوادثی آن را پیگیری خواهم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم در پایان ضمن ملاقات و همدردی با خانواده متوفی خاطرنشان ساخت: به موجب ماده 616  درصورتی‌که قتل غیر عمد به‌واسطه بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی یا اقدام به امری که مرتکب در آن مهارت نمی‌شود یا به دلیل عدم رعایت نظامات واقع، مسبب به حبس از یک تا سه سال است و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم خواهد شد، مگر اینکه خطای محض باشد.

مهدوی مجد این را افزود: این فروشگاه مبل تا تکمیل پرونده، پلمپ خواهد بود.

وی در پایان بیان داشت: با وجود توصیه‌های ایمنی، شاهد استفاده از بالابرها در اماکن مختلف هستیم که از نظر استاندارد مورد تأیید قرار نگرفته و محافظ هم ندارد که برای مالکین مسبب جرم، مسولیت قانونی حسب ماده 616 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات پیش بینی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549283

مهمترین اخبار ایران و جهان: