نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 13:01

۵۶ درصد از جرائم اقتصادی فضای مجازی مربوط به لینک‌ها و پیامک‌های جعلی است

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: ۸۲ درصد جرایم حوزه فضای مجازی مربوط به مسایل اقتصادی است که ۵۶ درصد آن از طریق لینک‌ها و پیامک‌های جعلی به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان امروز در جمع خبرنگاران  به روش‌های جدید و مرسوم کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از تکنولوژی و اینترنت اشاره و اظهارکرد: ۸۲ درصد جرایم حوزه فضای مجازی مربوط به مسایل اقتصادی است که ۵۶ درصد آن از طریق لینک‌ها و پیامک‌های جعلی به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: یکی از انواع جرایم رایانه‌ای، استفاده از دستگاه "اسکیمر" است که فرصت ذخیره اطلاعات کارت بانکی را برای کلاهبرداران فراهم می‌کند. در این روش، خریدار بر اساس اعتماد، کارت خود را در اختیار نفر مقابل قرار می‌دهد.

حسینی به شیوه‌های دیگر کلاهبرداری رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: ارسال پیامک با شماره شخصی و ارسال مطالب وسوسه‌انگیز با لینک‌هایی که با ورود کاربر، به اطلاعات طعمه دسترسی پیدا می‌کند، از جمله این روش‌ها هستند.

وی توصیه کرد مردم اطلاعیه‌ها و ابلاغیه‌های پلیس را پیگیری کرده و هشدارهای مربوط به امنیت را جدی بگیرند. همچنین باید توجه کرد که هرگونه‌ مطلب را از طریق سامانه‌های رسمی دولت دریافت کنند.

حسینی تاکید کرد که با رعایت برخی نکات ساده، کاربران فضای مجازی می‌توانند از وقوع جرم پیشگیری کنند.

وی اعلام کرد: با تلاش سربازان سایبری پلیس فتا در سال جاری بیش از ۹۰ درصد از پرونده‌های مربوط به جرایم سایبری را کشف شدند.

در پایان، حسینی شعار امسال نیروی انتظامی را "شهروند قانونمدار و پلیس خدمتگذار" عنوان کرد و گفت: از هیچ تلاشی در مسیر اجرای وظایف محوله از نظر امنیتی دریغ نخواهد شد و خدمتگذاری نیروی انتظامی با توجه به آمار شهدایی که در خط خدمت جان سپرده‌اند، قابل تأیید است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540883

مهمترین اخبار ایران و جهان: