نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 18:07

جرائم مرتبط با سلاح گرم در شعب ویژه رسیدگی می‌شود

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای کنترل و کاهش استفاده از سلاح گرم در کنار اقدامات فرهنگی، شعب ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به جرائم مرتبط اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان امروز در کارگروه مقابله با جرائم خشن خوزستان اظهارکرد: با توجه به آثار زیانبار استفاده از سلاح گرم در جامعه و در راستای کاهش و پیشگیری از این اقدام خطرناک و خسارت بار، نشست ستاد رسیدگی به جرائم خاص دادگستری استان با حضور مقامات قضایی، ضابطین و نهادهای مرتبط تشکیل شد.

وی افزود: در کنار اقدامات ایجابی و فرهنگی دستگاه‌های متولی، ضابطین به محض اطلاع از بروز جرائم مرتبط با استفاده از سلاح‌های غیر مجاز و استفاده غیر مجاز از سلاح‌های مجاز و قدرت نمایی، بلافاصله نسبت به شناسایی و دستگیری کلیه مرتکبین با این جرائم اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های فرهنگی، شیوخ، روحانیون، ریش‌سفیدان و معتمدین برای مقابله با استفاده از سلاح استفاده شود، اظهار داشت: شعب ویژه‌ای در دادگستری استان به همین منظور اختصاص یافته تا با افرادی که با قانون‌گریزی در مراسم شادی و عزا و هنگام نزاع و اختلاف از سلاح گرم استفاده می‌کنند، با قاطعیت و سرعت بیشتر رسیدگی و برخورد اثرگذار، بازدارنده و عبرت آموز با آنان صورت گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542783

مهمترین اخبار ایران و جهان: