نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 08:49

فعالیت ۴۵۰ واحد تولید شیلات در چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون در استان ۴۵۰ واحد تولید شیلات، ۳۰ واحد تولید خوراک آبزیان و ۱۱ واحد بسته‌بندی ماهی احداث و زنجیره ارزش این محصول کامل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و توسعه استانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای دهه ۷۰ توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان در دستور کار قرار گرفت، گفت: باتوجه به اینکه محصول بادام نیاز آبی کمتری نسبت به برخی محصولات کشاورزی دارد، توسعه باغات بادام انجام شد و اکنون ما به قطب تولید بادام در کشور تبدیل شده‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون در استان ۴۵۰ واحد تولید شیلات، ۳۰ واحد تولید خوراک آبزیان و ۱۱ واحد بسته‌بندی ماهی احداث و زنجیره ارزش این محصول کامل شده است.

وی افزود: زیرساخت‌های شهرک تخصصی بادام در چهارمحال و بختیاری آماده شده و ظرفیت جهت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری بادام در این شهرک وجود دارد.

برزگر در ادامه با اشاره به چالش تامین گوشت قرمز در کشور، عنوان کرد: زمان پرواربندی دام بین هشت تا ۱۲ ماه است اما باید این دوره حدود سه تا چهار ماه کوتاه‌تر شود که می‌توان با تغییر ژن دام به این سمت حرکت کرد.

وی با تاکید بر اینکه سالانه ۱۵۰ میلیون دلار برای توسعه گلخانه‌ها و ۵۰۰ میلیون دلار ارز جهت خرید بذر کشاورزی از کشور خارج می‌شود، اضافه کرد: کشور ترکیه با ورود به حوزه تولید بذر توفیقات خوبی کسب کرد در ایران نیز بازار برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد بنابراین باید به سمت تولید تجاری بذر حرکت کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا کنون یک هزار و ۳۰۰ گونه گیاهی در استان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان ۳۹۱ گونه گیاه دارویی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541783

مهمترین اخبار ایران و جهان: