نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 14:14

ذخیره‌سازی بیش از ۲۲ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: به منظور آمادگی برای اجرای طرح راهداری زمستانی علاوه بر ذخایر موجود، تاکنون حدود ۱۲ هزار تن مخلوط شن و نمک به سوله‌های ذخیره‌سازی راهدارخانه‌های سراسر استان حمل شده است.

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره فرارسیدن فصل بارش و لزوم آمادگی لازم برای اجرای طرح راهداری زمستانی اظهار کرد: طی بازدید از راه‌ها و راهدارخانه‌های استان، وضعیت میزان ذخیره‌سازی ماسه و نمک در سوله‌ها و همچنین تجهیزات راهداری زمستانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: برخی از محورهای استان در فصول سرد با بارش فراوان برف، سرمازدگی و یخبندان مواجه میشوند که نیاز است برای جلوگیری از مسدود شدن این مسیرها پیش از شروع سرما تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: در همین راستا یکی از مباحثی که پیگیری می‌شود بحث ذخیره‌سازی شن، ماسه و نمک است تا در صورت لزوم و در اسرع وقت پس از بارش برف و به منظور جلوگیری از یخبندان سطح محورها از مخلوط این مواد استفاده شود.

جهانی بیان کرد: هر ساله قبل از شروع فصل سرما بحث بازرسی و اطلاع دقیق از وضعیت ذخیره شن و ماسه و همچنین بررسی تجهیزات برف‌روبی و نمک‌پاشی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی میزان شن مورد نیاز در طرح راهداری زمستانی را ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۵ هزار و ۸۷۴ تن شن توسط ناوگان حمل و نقل باری جابجا و به موجودی‌های انبار اضافه شده است.

جهانی همچنین یادآور شد: نمک پیش‌بینی شده مورد نیاز نیز ۱۳ هزار و ۱۵۰ تن است که در حال حاضر ۹ هزار و ۳۲ تن آن خریداری شده و با استفاده از تجهیزات راهداری به سوله های ذخیره سازی حمل شده است.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای خرید و ذخیره‌سازی حدود ۴۰ هزار تن شن و نمک مورد نیاز در طرح راهداری زمستانی را ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان عنوان کرد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557739

مهمترین اخبار ایران و جهان: