نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 00:32

اوکراین: موشک بالستیک روسیه در 2 دقیقه به کی‌یف می‌رسد

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز چهارشنبه گفت که موشک بالستیک روسیه از استان «بریانسک» در کمتر از 2 دقیقه به «کی‌یف» پایتخت اوکراین اصابت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوری احنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز چهارشنبه اظهار داشت که  یک موشک بالستیک شلیک شده از استان «بریانسک» در روسیه می‌تواند کمتر از 2 دقیقه به «کی‌یف» پایتخت اوکراین برسد.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «ممکن است اعلامیه‌های حمله هوایی در پایتخت اوکراین رخ ندهد زیرا هیچ اطلاعاتی مبنی بر استفاده روسیه از این نوع سلاح وجود ندارد.»

روسیه ۱۰ تیر موشک بالستیک «سی-۴۰۰» و ۱۰ پهپاد کامیکازه را بامداد چهارشنبه به کی‌یف پرتاب کرد.

وی ادامه داد: «اگر ما اطلاعات از حمله هوایی داشته باشیم، اعلام می شود. تهدید حمله موشکی بالستیک نیز وجود دارد. سپس چندین منطقه اعلام وضعیت قرمز می‌شوند. متاسفانه ما و متحدانمان چنین اطلاعاتی را در دست نداریم.»

دستگاه اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده که روسیه در تاکتیک جدید خود موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند.

روسیه هر هفته ده‌ها پهپاد را در حملات شبانه به سمت اوکراین شلیک می‌کند و تاسیسات انرژی و پایگاه‌های نظامی این کشور را در عمق خط مقدم هدف قرار می‌دهند.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها نفر با خاموشی مواجه شدند.

«هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین اخیرا گفت، روسیه در حملات  پهپادی خود حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داد. هالوشچنکو با مطرح کردن نیاز به دریافت سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با روسیه گفت: «ما این پیام را به شرکای خود می‌فرستیم که باید از آسمان خود محافظت کنیم.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604339

مهمترین اخبار ایران و جهان: