نیوز سیتی!
26 آبان 1402 - 17:24

آبگرفتگی اهواز نتیجه‌ی ناکارآمدی شهردار است

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: با 23 میلیمتر بارندگی شهر اهواز به زیر آب فرو رفت و این مسئله نشان‌دهنده‌ی ناکارآمدی شهردار است.

سید محمد جواد رضوی عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی‌ در سطح شهر اهواز و مشکلات ایجاد شده برای مردم اظهار کرد: شاهد بودیم که با 23 میلیمتر بارندگی نقاط متعددی از شهر اهواز به زیر آب فرو رفت و در زندگی مردم اختلال ایجاد شد.

وی افزود: آبگرفتگی نه فقط مناطق کم‌برخوردار، بلکه مناطق برخوردار را نیز درگیر کرد و این وضعیت نشان داد که مدیریت شهری تا چه حد ضعیف و ناکارآمد است.

رضوی با بیان اینکه مدیریت نادرست در خدمات ارزشمند دولت شبهه ایجاد می‌کند، گفت: ما این ناکارآمدی را از سال گذشته به صورت مرتب تذکر دادیم و در قالب سوال، نطق‌های پیش از دستور و مصاحبه با رسانه‌ها مطرح کردیم که ادامه این مدیریت برای شهروندان مشکل‌ساز خواهد شد.

آبگرفتگی اهواز نتیجه‌ی انتخاب شهردار غیربومی است

وی با اشاره به غیر بومی بودن شهردار اهواز بیان کرد: شهردار اهواز در این شهر سکونت ندارد و هفته‌ای چند روز را در خارج از استان به سر می‌برد از این رو امورات شهر را به معاونین خود واگذار کرده است که یکی از آنها یک فرد ردصلاحیت شده است و از تجربه‌ی کاری برخوردار نیست. 

رضوی گفت: یکی دیگر از معاونین شهردار نیز ناتوان است و وقت خود را بیشتر در فضای مجازی می‌گذراند و از طریق این فضا به دنبال دخالت در امور شورای شهر و تهدید، ارعاب اعضای شورا و پرونده‌سازی برای منتقدین است که نتیجه‌ی آن ایجاد گرفتاری برای مردم است. 

وی ادامه داد: مسئله آب‌های شهری چیز جدیدی نیست که مدیریت شهری را غافلگیر کند. از شورای پنجم مقابله با آبگرفتگی در دستور کار شهرداری بود و مطالبه‌ی اعضای شورای ششم نیز از روز اول جلوگیری از آبگرفتگی بود.

آمار ضدونقیض شهرداری از اعتبار اختصاص یافته به معضل آبگرفتگی

رضوی بیان کرد: اعتبارات خوبی به رفع معضل آبگرفتگی به شهرداری اختصاص داده شده است که در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است که از آن می‌توان به اختصاص یک هزار و 50 میلیارد تومان حق آلایندگی به شهردای اشاره کرد. البته حتی اعضای شورا نیز تا کنون از هزینه‌کرد این اعتبار اطلاعی ندارند و شهردار نیز گزارشات ضدونقیضی در این رابطه ارائه کرده است که هیچکدام قابل اطمینان نیست. 

وی ادامه داد: بارها نسبت به مسئله آبگرفتگی و بارندگی‌های امسال هشدار داده شده است و هر بار از سوی شهرداری خرید پمپ و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و طرح‌های علاج‌بخشی عنوان می‌شد که امروز مشخص شد که تمامی این حرفها چیزی جز گزارش‌های نادرست نبود. 

رضوی گفت:  مشکلاتی که امروز با 23 میلیمتر بارندگی ایجاد شد نشان داد که اگر میزان بارندگی افزایش پیدا کند مردم شهر اهواز با چه مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شوند. 

مدیران ضعیف عملکرد دولت مردمی را به زیر سوال می‌برند

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه عجز و ناتوانی این تیم مدیریتی عیان شده است، بیان کرد: از این رو ادامه کار شهردار اهواز به صلاح نیست و دلیلی هم ندارد که ما را شهر را فدای یک نفر کنیم چرا که مسؤولان نظام و دولت همچنان به صورت جهادی در رفع مشکلات مردم حضور فعال دارد و عملکرد ضعیف یک مدیر نباید خدمات دولت را به زیر سوال ببرد. 

وی گفت: امیدوار هستیم که با تصمیمی عاقلانه و دلسوزانه نسبت در این مسئله یک راه برون‌رفت پیدا کنیم و یک اقدام عملی درست انجام دهیم. مشکلات شهری با اقدامات نمایشی و عوام‌فریبانه نمی‌توان حل کرد. اینکه یکی از معاونان شهردار عکسی بگیرد که در حال برداشتن زباله است، تاثیری در حل مشکلات شهر ندارد.   

رضوی افزود: در عین حال مشکلات ایجاد شده در شهر ارتباطی به اختلافات در شورا  ندارد چرا که منشا این اختلاف به دلیل عدم توانایی تیم شهردار در برطرف مشکلات شهری و دخالت‌های شهرداری در کار شورای شهر ایجاد شده است.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1575383

مهمترین اخبار ایران و جهان: