نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 23:59

بخشی از درآمد آب کشور به چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اختصاص بخشی از درآمد آب کشور به استان می‌تواند ثمرات خوبی برای رونق و پیشرفت استان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری شامگاه امشب در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی با حضور رئیس‌جمهور گفت: توپوگرافی این استان مشکل جدی برای انجام فعالیت‌های عمرانی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از آغاز دولت تا کنون ۳۰۰ کیلومتر جاده روستایی، شهری، فرعی و اصلی ترمیم، بازسازی و حادثه‌زدایی شده است و امروز ۱۵۰ کیلومتر اتوبان افتتاح شد.

وی افزود: در بحث صادرات غیرنفتی، این استان در سال جاری رشد ۲۰۰ درصدی داشته است. 

حیدری بیان کرد: تا قبل از سفر اول هیات دولت به استان، ۲۰ شرکت فناوری به صورت پراکنده فعالیت می‌کردند که بعد از سفر اول با احداث پارک علم و فناوری همه این شرکت‌ها متمرکز شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: توجه اصلی مردم این استان، به موضوع آب است، ۱۱ درصد آب کشور را چهارمحال و بختیاری تامین می‌کند.

وی در خصوص بیکاری در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در حوزه بیکاری رتبه دوم بودیم اما بر اساس داده‌های مرکز آمار کشور به جایگاه دهم در کشور رسیدیم.

حیدری با اشاره به راهبرد دولت در زمینه زنجیره ارزش غذایی افزود: پنج محصول این استان از جمله ماهی قزل‌آلای سردآبی و بادام در زنجیره ارزش غذایی قرار گرفت و یک کارخانه پنج هزار هکتاری آماده فرآوری بادام است.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در زمینه کشاورزی در آغاز دولت یک گلخانه ۳۰ هکتاری در استان بود که الآن ۵۰ هکتار پیشرفت داشته است و مزایایی مانند ایجاد اشتغال و برداشت محصول در چند فصل دارد.

وی افزود: بر اساس سند توسعه آمایش، احداث دامداری برای هر شهرستان در دستور کار قرار گرفته است که تا قبل از این تصمیم دام‌ها در خانه‌ها نگهداری می‌شدند.

حیدری با توجه به ظرفیت گردشگری در چهارمحال و بختیاری گفت: به فرمانداران ابلاغ شد که در هر شهر یک بازارچه برای ارائه تولیدات صنایع‌دستی مردم احداث شود، همچنین از آغاز دولت تا کنون ۸۰ مجوز بوم‌گردی در استان داده شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۷۶ درصد از مصوبه سفر اول پرداخت شد که در سال ۱۴۰۲ به دلیل تولید سه برابری گندم پرداخت اعتبارات با کندی انجام شده است که اگر پرداخت اعتبارات سرعت گیرد، پروژه‌ها در استان جهش می‌گیرد.

وی گفت: برای حل مشکل مردم، میز خدمت مدیران استانی در نمازهای جمعه این استان برقرار شده است و مردم می‌توانند چهره به چهره مشکلاتشان را با مسوولان در میان بگذارند.

مطالبات استاندار چهارمحال و بختیاری از رئیس‌جمهور

حیدری افزود: ستاد ویژه‌ای برای سه استان زاگرس‌نشین در راستای حل مشکل بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تخصیص اعتبارات در ۶ ماهه نخست سال با توجه به شرایط آب‌ و هوای این استان، می‌تواند به انجام پروژه‌ها در استان جهش ببخشد.

وی افزود: اگر بخشی از درآمد آب به استان اختصاص پیدا کند، می‌تواند ثمرات خوبی در استان داشته باشد. 

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574783

مهمترین اخبار ایران و جهان: