نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 13:43

معرفی ٢٠٩ ساختمان ناایمن در مشهد به دستگاه قضایی

مشهد ـ معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: ٢٠٩ ساختمان ناایمن با «درجه اهمیت بالا» در مشهد طی یک سال اخیر برای اجبار به رفع نقص به دستگاه قضائی معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا کافی نیا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سوم اسفند سال گذشته تا این لحظه در مجموع هزار و ۵٧۶ مورد بازدید ایمنی از این ساختمانها در مشهد انجام شده و ۵١۵ مورد اخطار ایمنی برای تجهیز شدن به سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و اجرای نرده و برخی حفاظ‌ها صادر شده است، ٢٠٩ مورد از این تعداد به دلیل عدم همکاری به مراکز قضائی معرفی شده اند.

معاون سازمان آتش نشانی مشهد بیان کرد: در بازدید ایمنی از ساختمانهای «با اهمیت متوسط» نظیر ساختمانهای اداری، تجاری و هتل‌ها در مشهد، ١٢ هزار مورد بازدید ایمنی انجام شده که منجر به صدور ۵٠٧ مورد اخطاریه و معرفی ٣١۵ مورد به مراجع قضائی شد.

وی افزود: طبق وظایف سازمانی و مصوبات شورای شهر مشهد، مقرر شد ساختمانهای با اهمیت بالا در اولویت بازدید ایمنی قرار گیرند که مراکز بهداشتی و درمانی، فرودگاه‌ها، مجموعه‌های آبرسانی و برق رسانی از آن جمله است.

کافی نیا بیان کرد: ساختمانهای با اهمیت نظیر مدارس، مساجد، سینماها، استادیوم، فروشگاه‌های بزرگ و جایگاه‌های سوخت در اولویت بازرسی ایمنی قرار دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1088283

مهمترین اخبار ایران و جهان: