نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 15:07

قدیمی: سومین رشته پرطرفدار دنیا در ایران مغفول مانده/ برخی نامزدها بی‌اخلاقی کردند

رئیس فدراسیون هاکی گفت: هاکی سومین رشته پرطرفدار دنیا است اما در ایران مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بهرام قدیمی بعد از انتخابات فدراسیون هاکی اظهار داشت: باید مقام سومی جهان که گرفتیم را نگه داریم و ویژگی‌های فنی خودمان را ارتقا بدهیم. باید مربی بانوی خارجی برای تیم‌هایمان بیاوریم که صحبت هایی هم شده و هاکی روی چمن که یک رشته المپیکی است ارتقا بدهیم. باید تلاش کنیم در مسابقات داخل سالن در بانوان ارتقاء درجه و در آقایان  حفظ قهرمانی را داشته باشیم. 

وی افزود: همچنین باید رشد و کشف استعدادهای بیشتر را در دستور کار قرار بدهیم. تجهیزات ورزشی را باید توسعه داده و کمپ تیم ملی را امسال افتتاح کنیم.  اولویت ما تجهیزات هیئت های استانی از نظر چوب و توپ خواهد بود و احداث استادیوم ورزشی هاکی روی چمن است که سال آینده آن را هم به سرانجام می‌رسانیم. 

رئیس فدراسیون هاکی گفت: استعدادیابی آمریکایی‌ها که ما امسال آنها را بردیم حدود ۴ میلیون دلار است اما بودجه ما کلا حدود ۴ میلیارد تومان است. امسال هم مسابقات جهانی را داشتیم و بازی‌های داخل سالن و کلی برنامه دیگر. خدا را شکر هاکی ۵ میلیارد بیشتر از بودجه خودش بدون توجه به بیت المال از بخش خصوصی کمک گرفت.

قدیمی در خصوص تجهیزات هیأت های استانی گفت: تا پایان سال بعد از نظر تجهیزات خیال هیات ها راحت می شود. هاکی سومین رشته پرطرفدار دنیاست اما در ایران کمی مغفول مانده است. هاکی را به نهاد اصلی خودش که آموزش و پرورش باشد برده‌ایم و انشالله در سال آینده به دانشگاه‌ها می‌بریم. همچنین توافق خوبی با فدراسیون کارگری و دانشگاهی منعقد شده‌است. نامه را امروز باید به شورای برون‌مرزی بزنیم و با حمایت کمیته ملی المپیک از اردیبهشت سال آینده یک مربی خارجی چینی را برای تیم هاکی روی چمن و داخل سالن انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: به کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته خیلی نیاز داریم چون مسیر زیادی را پیش رو خواهیم داشت و از نظر امکانات سخت افزاری و منابع مالی به کمک این نهادها احتیاج داریم. بانوان ما هم نشان داده اند که چیزی کم ندارند و می توانیم سهمیه های جهانی را هم برای زنان داشته باشیم. دیروز با ربطی صحبت می کردیم و گفتیم که باید برای هاکی در سال ۱۴۰۲ بودجه مخصوصی در نظر گرفته شود چون حالا دیده شده ایم و رشته خاصی هستیم.

وی افزود: ۴۲ سال در خدمت مردم هستم و همیشه از سوی نهادهای نظارتی تایید شده‌ایم. اخلاق باید رعایت شود و فضیلت حاکم شود. وقتی در مجمع کمیته ملی المپیک بی‌اخلاقی دیدیم، فهمیدیم باید پشت صحنه را کنترل کنیم. بعضی‌وقت‌ها خبری از شایسته‌سالاری نیست و کار به ورزشی‌ها داده نشده. برای همه این موفقیت‌ها در تمام ورزش تلاش شده. وقتی که رشته بزرگ شد، بی‌اخلاقی وارد می‌شود. چهارشنبه اسامی کاندیداها اعلام شده و بعضی کاندیداها بی‌اخلاقی کردند. این‌ها باید کارنامه خودشان را ارائه بدهند نه این که به بی‌اخلاقی متوسل شوند. نهاد نظارتی باید این مسائل را کنترل کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1074483

مهمترین اخبار ایران و جهان: