نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 17:01

سواحل و فراساحل استان بوشهر تا شنبه متلاطم است

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: طی امروز و فردا انتظار می‌رود بر سرعت وزش باد روی خلیج فارس افزوده شود و تا ابتدای روز شنبه سواحل و فراساحل استان متلاطم پیش‌بینی می شود.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی امروز و فردا با تشدید ناپایداری‌های جوی احتمال وقوع بارش پراکنده باران و گاهی رگبار و رعد برق وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین در این مدت انتظار می‌رود بر سرعت وزش باد روی خلیج فارس افزوده شود و به این سبب تا ابتدای روز شنبه سواحل و فراساحل استان متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز وضعیت جوی نسبتاً آرامی برای استان و خلیج فارس مورد انتظار است و دمای هوا نیز طی این مدت افزایش نسبی خواهد داشت.

وی بیان کرد: طی این مدت آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در نواحی شمالی و مرکزی احتمال بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی، از فردا به تدریج شمال غربی تا شمال شرقی، با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس ۲۰ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و در نواحی شمالی و مرکزی طی ساعاتی تا ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083539

مهمترین اخبار ایران و جهان: