نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 21:35

جایگاه پانزدهم استان قزوین در حوزه ازدواج

قزوین- معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه ازدواج رتبه پانزده کشور و در طلاق رتبه شانزده را کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر اسلامی صدر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در حوزه مشارکت‌های اجتماعی ۶۴ سمن در قالب توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۴ مورد از این سمن‌ها در سال جدید مجوز فعالیت گرفتند، افزود: این رقم پایین است و باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی و رفع موانع، جوانان را جذب سازمان‌های مردم نهاد بکنیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: از ابتدای سال تا به امروز ۲۹ کارگاه دانش افزایی و ارتقا مهارت سمن‌ها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۲۰ طرح با موضوعات مختلف را مورد حمایت قرار داده‌ایم، تاکید کرد: ایجاد و راهبری ۱۳ شبکه تخصصی را در استان کلید زده شده و امیدواریم به نتایج خوبی منتهی شود.

اسلامی صدر با تاکید بر اینکه حوزه ازدواج و تعالی خانواده برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: برای اولین بار اطلس ازدواج و طلاق در استان طراحی و تدوین شد.

وی عنوان کرد: استان ما در موضوع ازدواج رتبه پانزده کشور و در طلاق رتبه شانزده را کشور دارد و در آستانه یک بحران جدی هستیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با بیان اینکه رفع این معضل نیاز به همراهی همگان است، ادامه داد: عدم آموزش قبل از ازدواج یکی از اصلی ترین مشکلات جوانان است و برای این موضوع ۱۳۶ کارگاه پیش از ازدواج با حضور ۴ هزار نفر از جوانان در استان قزوین برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما نظارت و پیگیری تسهیلات ازدواج و پیگیری تسهیل در روند اعطای این تسهیلات است، تاکید کرد: تا امروز ۳ هزار و ۴۸۲ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

اسلامی صدر از افتتاح خانه جوان در ابتدای سال آینده خبر داد و تاکید کرد: برگزاری ۱۵ نشست علمی و تخصصی مرتبط با جوانان، ۵ اردوی هویتی با محور دستاوردهای انقلاب اسلامی و برگزاری رویداد اتم از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه جوانان بوده است.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان یادآور شد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار، برگزاری جشنواره جوان، برگزاری مسابقات بومی و محلی، برگزاری مشاوره رایگان ازدواج و خانواده، برگزاری اردوهای هویت آفرین، برگزاری همایش واسطین ازدواج، برگزاری پاتوق‌های فرهنگی، برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی و گلریزان آزادی زندانیان جوان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این هفته در قزوین برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067239

مهمترین اخبار ایران و جهان: