نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 12:11

حمایت از ورزش اولویت شهرداری است نه تیم‌داری

زنجان-رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: یکی از اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان، حمایت از ورزش بوده و تیم‌داری در اولویت برنامه‌های این دو نهاد قرار ندارد.

مجید ناصحی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره حمایت شورای اسلامی شهر زنجان از تیم فوتسال اسپیناس، اظهار کرد: شهرداری زنجان برای حمایت از تیم‌های ورزشی به صورت اسپانسری عمل می‌کند، به همین خاطر موضوع حمایت از تیم فوتسال اسپیناس زنجان به عنوان تنها نماینده فوتسال استان در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور موافقان و مخالفانی داشت.

وی با بیان اینکه به عنوان عضوی از شورای اسلامی شهر زنجان که موافق حمایت از این تیم بود، معتقدم نماینده فوتسال زنجان با حمایت می‌تواند راه صعود به رقابت‌های لیگ برتر را هموار کند، تصریح کرد: به طور حتم تحقق این امر در سطح اول فوتسال کشور می‌تواند برای ورزش استان مفید فایده باشد.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این، صعود این تیم به لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور باعث حضور خیل عظیم جوانان در ورزشگاه‌ها خواهد شد و این یکی از مواردی است که همواره در ورزش استان مغفول واقع شده و معتقدیم پایه‌گذاری حضور جوانان در ورزشگاه‌ها با صعود این تیم به لیگ برتر بنا نهاده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با یادآوری اینکه حمایت و تیم‌داری در فوتسال در قیاس با فوتبال هزینه‌ای به مراتب کمتر خواهد داشت، خاطرنشان کرد: به همین خاطر حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان می‌تواند بخشی از دغدغه‌های این تیم را مرتفع کند، لذا نمی‌توان این حمایت را تیم‌داری دانست، بلکه حمایت از یک تیم فوتسال برای حضور در لیگ‌های بالاتر است.

وی در پاسخ به این سئوال که با این گونه حمایت‌ها سایر تیم‌ها نیز انتظار حمایت از شورای اسلامی و شهرداری را خواهند داشت، متذکر شد: برای سایر تیم‌ها نیز انتظار داریم در سطحی قرار گیرند که بتوانیم از آن‌ها حمایت کنیم. یکی از ویژگی‌های فوتسال این است که تماشاگران آن، خود به نوعی بازیکن هم بوده‌اند و این نوع حمایت می‌تواند انگیزه تشکیل تیم‌های بیشتر در این رشته را نیز فراهم کند.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در گذشته در حوزه ورزش زنجان رخ داده، بر تصمیمات این عرصه در دوران حاضر سایه افکنده است، گفت: نمونه بارز این اقدامات و اتفاقات را می‌توان در تیم‌داری شهرداری زنجان از ورزش قهرمانی دانست که عملاً این مقوله با شکست مواجه شده است که این امر نیز دلایل متفاوتی دارد.

این مسئول عنوان کرد: یکی از دلایل شکست شهرداری زنجان در زمینه تیم‌داری به این موضوع باز می‌گردد که شهرداری در حوزه‌ای ورود پیدا کرده که در حد توان و بودجه این ارگان نبوده، به همین خاطر قادر به تحقق این حمایت‌ها به طور کامل نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: وقتی وارد حوزه‌ای شویم که توانایی مدیریت، تامین بودجه، هدایت و راهبری آن را نداشته باشیم، قطعاً به بن‌بست خواهیم خورد، این در حالی است که تیم‌داری در رشته فوتبال مقوله بسیار پیچیده و هزینه‌بر است.

وی با اشاره به اینکه همواره در کمیسیون فرهنگی شهرداری زنجان این موضوع مطرح بوده است که شهرداری به چه نحو می‌تواند از ورزش زنجان حمایت کند، افزود: در این راستا تلاش شده است بیشتر به سمت حمایت از ورزش‌های همگانی حرکت کنیم؛ چرا که در این نوع ورزش، جامعه آماری بیشتری را با هزینه‌هایی به مراتب کمتر نسبت به ورزش قهرمانی، درگیر ورزش خواهیم کرد.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه در امر ورزش جوانان با نقطه مطلوب فاصله داریم، به همین خاطر باید تصمیمات درستی در این حوزه اتخاذ کنیم تا بتوانیم دین خود را به جوانان این شهر ادا کنیم، اظهار کرد: با توجه به خروجی نه چندان مطلوب شهرداری زنجان در زمینه تیم‌داری طی ادوار گذشته و اینکه نتوانسته است در این خصوص کارهای لازم را انجام دهد، باعث شده است تا شاهد به وجود آمدن تابویی با مضمون حمایت نکردن شهرداری زنجان از ورزش قهرمانی باشیم.

وی یادآور شد: به نظر من این اعتقاد درستی نیست؛ چرا که ما باید از ورزش قهرمانی که می‌تواند برای شهر نام‌آوری داشته باشد، حمایت کنیم، به همین خاطر شورای شهر و شهرداری نیز در حد بضاعت خود از این امر حمایت خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان خاطرنشان کرد: حمایت از ورزش قهرمانی نه مطلقاً کار درست و نه مطلقاً کار اشتباهی است، بلکه باید با برنامه‌ریزی درست و کارشناسانه به دنبال حمایت از تیم‌هایی که می‌توانند در حوزه ورزش قهرمانی برای زنجان اتفاقات خوبی را رقم بزنند، باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065939

مهمترین اخبار ایران و جهان: