نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 14:20

هشدار نارنجی هواشناسی و افزایش محسوس دما در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، گفت: روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه امسال شاهد افزایش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰درجه به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد، با شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه امسال شاهد افزایش محسوس دما ( بین ۵ تا ۱۰درجه ) به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه گرم کل استان را فرامی‌گیرد، افزود: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه گرم محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر ضرورت احتیاط در تردد محور های کوهستانی به‌ویژه محور هراز و کندوان، تصریح کرد: اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن، بکارگیری دستگاه‌های تهویه هوا در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه از دیگر توصیه‌ها محسوب می‌شود.

رضوی با اشاره به تغییر جهت جریانات از گرم جنوبی به غربی سرد، اضافه کرد: از دوشنبه شب ۱۵ تا اواخر روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه امسال شاهد کاهش محسوس دما بین ۷ تا ۱۴ درجه ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید موقتی ، در مناطق غربی و به‌ویژه ارتفاعات با بارندگی ، پدیده مه و درمناطق کوهستانی غرب استان با بارش برف خواهیم بود.

وی یادآور شد: احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاومت و تابلو های تبلیغاتی، در ارتفاعات و محورهای کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و احتمال ریزش سنگ از مخاطرات این سامانه سرد محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان بر مقاوم‌سازی سازه‌های سست بنیان، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071939

مهمترین اخبار ایران و جهان: