نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 19:17

رشد ۳۸ درصدی منابع بانکی در استان اردبیل

اردبیل- دبیر کمیسیون بانک‌های استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۳۸ درصد رشد منابع بانک‌های استان اردبیل را شاهد هستیم.

داود رجبی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در نقطه مقابل این میزان رشد منابع، پرداخت تسهیلات نیز با ۵۸ درصد رشد روبه‌رو بوده که نشان از وضعیت مطلوب سیستم بانکی در استان اردبیل است که بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم پرداخت تسهیلات و حمایت از کارآفرینی و تولید مورد توجه بانک‌های عامل استان اردبیل بوده است.

وی تصریح کرد: مجموع مانده تسهیلات پرداختی بانک‌ها در این استان بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است و پرداخت تسهیلات نیز در سال‌جاری نیست به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون بانک‌های استان اردبیل با تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر خروج ۶ هزار میلیارد تومان از بانک‌های استان اردبیل گفت: باید اعلام کنیم که ۶ هزار میلیارد ریال جابجایی منابع از بانک‌های تخصصی به تجاری در استان اردبیل انجام شده است.

رجبی افزود: این منابع به دلیل طرح‌های فروش شرکت‌های خودروسازی انجام شده اما خوشبختانه روند بازگشت این منابع را به بانک‌ها شاهد هستیم تا یک وضعیت متعادلی را نظاره‌گر باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سیاست‌هایی که با هدف کنترل نقدینگی در نظام پولی کشور اعمال می‌شود، برای بهبود وضعیت اقتصادی و پولی است و به یقین ثبات، رشد اقتصادی و کنترل نقدینگی در کشور را زمینه‌ساز خواهد شد.

دبیر کمیسیون بانک‌های استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل در سال آینده نیز بتوان در پشتیبانی و حمایت از تولید و بهبود نظام اقتصادی در استان اردبیل بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم گام‌های مؤثر و مطلوبی را برداشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059483

مهمترین اخبار ایران و جهان: