نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 12:53

برگزاری برنامه‌های مختلف اعیاد شعبانیه در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همزمان با ایام فرخنده اعیاد شعبانیه برنامه‌های مختلفی در سطح استان و با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام هادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: همزمان با این ایام فرخنده برنامه‌های مختلفی در سطح استان و با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به فعال شدن ستادهای استانی برای برگزاری جشن‌های با کیفیت و شاد در این ایام گفت: امسال تصمیم گرفتیم که از ظرفیت‌های همه محلات و هیأت‌های مذهبی به صورت محله محور و استفاده از حضور همه اقشار به ویژه جوانان و نوجوان برنامه‌ها برگزار شود.

وی برگزاری رویداد دختران حاج قاسم با حضور ۱۵۰ دختر در مقطع متوسطه دوم از کل استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: در این رویداد مسائل مختلف حوزه نوجوانان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و راهکارها ارائه می‌شود.

نظیری برنامه احیای شب نیمه شعبان را توسط معتکفین در مساجد را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: با هماهنگی ستاد اعتکاف برنامه‌ای داریم که در هر ماه در مناسبتی یک شب احیا را در مساجد داشته باشیم.

وی به برگزاری جشن محوری و متمرکز با عنوان میهمانی یک کیلومتری یا بیشتر در ده شهرستان همدان اشاره کرد و گفت این برنامه نیز در نیمه شعبان با اجرای برنامه متنوع و شاد در هر شهرستان انجام می‌شود.

نظیری با اشاره به اینکه اعزام مبلغان به مساجد و مناطق مختلف خواهیم داشت گفت: امسال به صورت متفاوت‌تر می‌خواهیم اعزام مبلغ این را با استفاده از همه ظرفیت‌ها و آماده سازی و شناسایی فرصتها برای ورود به ماه رمضان، داشته باشیم.

وی برگزاری حلقه‌های معرفتی برگزاری، پاتوق امید، جشن‌های شعبانیه در سطح مؤسسات قرآن، محافل قرآنی، پویش‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه‌های مشترک با مسجد جمکران در نیمه شعبان، اعزام ۹۰۰ نوجوان دختر و پسر از «جبهه فرهنگی ماه» برای اجرای سلام فرمانده به مسجد جمکران طی دو روز گذشته و… را نیز از دیگر برنامه‌ها دانست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن، برگزاری پویش‌ها، ختم قرآن، ختم صلوات و… را نیز از دیگر برنامه‌ها بر شمرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050339

مهمترین اخبار ایران و جهان: