نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 17:45

مرکزی یک استان بحران زده در حوزه جمعیت است

اراک- مدیر کل دفتر خانواده و زنان استانداری مرکزی گفت: این استان در حوزه جمعیت بحران زده بوده و وضعیت آن با سایر استان ها کاملا متفاوت است.

به گزارش خبرنگار مهر، پروین مفتح زاده بعد از ظهر سه شنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تقدیر از خلق حماسه مردم در راهپیمایی اظهار داشت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امید را در قلوب مستضعفین زنده کرد و امروز همه ما مدیون این حضور باشکوه و بصیرانه مردم هستیم و باید با همه توان برای خدمت صادقانه تلاش کنیم.

مدیر کل دفتر خانواده و زنان استانداری مرکزی افزود: هوشیار سازی مردم نسبت به وضعیت جمعیت استان مرکزی یکی از ضرورت‌های مهم است و متأسفانه این استان یک استان بحران زده در حوزه جمعیت است و وضعیت آن با سایر استان‌ها کاملاً متفاوت است و نیاز است این مسئله مرتب تبیین و اعلام و حساسیت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی دومین استان سالمند کشور است، گفت: متأسفانه وضعیت این استان در حوزه طلاق مطلوب نیست و در دو ماه آذر و دی سال جاری آمار طلاق ۳۰ درصد افزایش داشته و این نگران کننده است.

مفتح زاده بیان کرد: البته با اقدامات صورت گرفته در دو ماه گذشته شاهد اقدامات خوبی در حوزه موالید و جلوگیری از سقط جنین انجام شده و در دو ماه اخیر موالید استان ۳۰ درصد افزایش داشته و سقط جنین نیز قابل توجه کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: افزایش آمار موالید نشان دهنده این است که هوشیار سازی در خصوص مسئله جمعیت موفق بوده و فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی اثرگذار بوده و البته باید استمرار داشته باشد و لازمه آن پای کار آمدن همه توان و ظرفیت‌ها است.

مدیر کل دفتر خانواده و زنان استانداری مرکزی اضافه کرد: متأسفانه تاکنون برخی از دستگاه‌ها هنوز در خصوص جمعیت پای کار نیامده‌اند برخی از دستگاه هنوز خارج از میدان هستند و هیچ برنامه اجرایی و مؤثر ندارند و برای ایجاد تحول در حوزه جمعیت باید گام‌های بلندی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه جوانی جمعیت استان مرکزی تهیه شده است، گفت: فعالیت‌های نظام مند در دستور کار قرار گرفته و در این راستا همه توان دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی را پای کار خواهیم آورد.

مفتح زاده اضافه کرد: باید از ظرفیت عظیم مردم برای بیدار شدن بدنه حاکمیتی کشور در خصوص جمعیت استفاده کنیم و هر آنچه از عهده دستگاه‌ها و ادارات برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر می‌آید باید اتفاق بیفتد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038439

مهمترین اخبار ایران و جهان: