نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 20:05

تحقق ۱۲۰ درصدی ایجاد اشتغال در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سهم اشتغال استان در سال جاری ۳۳ هزار و ۵۱۳ شغل بود که تاکنون تعداد ۴۰ هزار و ۶۳۰ شغل در سامانه رصد ثبت شده که تحقق بیش از ۱۲۰ درصدی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزاد پیشکاری در جلسه هماهنگی برگزاری جشن‌های اشتغال در کردستان اظهار داشت: دولت سیزدهم اهتمام جدی برای ایجاد شغل و کاهشی بیکاری و ایجاد یک میلیون شغل را طی یکسال در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان خاطرنشان کرد: اشتغال متولی خاصی در کشور ندارد و در بحث اشتغال ادارات باید اهتمام زیادی داشته باشد.

وی بیان کرد: وزارت کار در جهت ایجاد اشتغال برنامه‌ها و سیاست‌ها و راهبردی تدوین کرده و در استان نیز با همت مدیران استانی کاری جهاد صورت گرفت و اتفاقات مثبتی رخ داد و باعث شد نشاط و تحرک در بازار کار میان جوانان به ویژه تحصیل کرده‌ها ایجاد شود و در معیشت خانواده و جامعه تاثیرگذار باشد.

پیشکاری گفت: سهم اشتغال استان در سال جاری ۳۳ هزار و ۵۱۳ شغل بود که تاکنون تعداد ۴۰ هزار و ۶۳۰ شغل در سامانه رصد ثبت شده که تحقق  بیش از ۱۲۰ درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۴۴۲ سهم شهرستان سنندج بود که ۷ هزار و ۵۹۹ شغل در سامانه رصد و معادل تحقق ۱۰۲ درصدی ثبت شد.

وی افزود: نظارت و پایش و شفاف‌سازی با توجه به تاکید مدیران و وزارتخانه به صورت متمرکز انجام می‌شود و در استان نیز نظارت.های میدانی و حضوری صورت گرفته است.

پیشکاری ادامه داد: به همت ۷ کارگروه اشتغال استانی و ۱۴۰ کارگروه اشتغال شهرستانی یک کار جهادی شکل رفت و توانستیم امروز سربلند سهم استان را تحقق ببخشیم.

وی در پایان اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مظلوم واقع شده و زیرساخت‌های توسعه بسیاری در دورترین نقاط فراهم شده و در این همایش‌ها جهت بیان دستاوردهای نظام استفاده می‌شود.

سیدکمال حسینی مدیر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان نیز جلسه اظهار داشت: تعهد اشتغال در استان نسبت به به سهم استان در سال گذشته که ۱۶ هزار نفر بود، دو برابر شد اما با تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی توانستیم به ۱۲۱ درصد تحقق دست یابیم.

حسینی اضافه کرد: چهار بانک عامل برای مشاغل بانکی معرفی شده که دو بانک سهم خود را ابلاغ کرده و قرار است تا پایان سال پرداخت شود.

وی اذعان کرد: برخی از شبکه بانکی که در بحث تحقق منابع اشتغال تاثیر گذار بوده‌اند در برگزاری همایش اشتغال مدنظر قرار گیرند.

حسینی با بیان اینکه دولت، دولت مردمی است بهتر است همایش فقط با همت دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و بیشترین فرصت در همایش به مردم بیان مسائل و مشکلات آنان تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038883

مهمترین اخبار ایران و جهان: