نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 13:43

خدمت به چرخه طبیعت سرلوحه کار مجموعه منابع طبیعی کردستان است / آحاد جامعه در صیانت از منابع طبیعی با این مجموع همگام باشند

مدیرکل منابع طبیعی کردستان گفت: علاوه بر خدمت به خلق ، خدمت به چرخه طبیعت سرلوحه کار ما در مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  بهزاد شریفی‌پور، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان  ظهر امروز در اختتامیه دومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امنیت غذایی و امنیت زیستی از موارد استقلال بارز هر کشوری به حساب می‌آید که برای رسیدن به این مهم باید منابع پایه همچون آب، هوا، خاک و... حفظ شوند.

وی با بیان اینکه بالاترین رسالت سازمانی ما حفظ این منابع پایه و خدادای است که درامنیت زیستی و غذایی کشور نقش دارد، خاطر نشان کرد: این منابع به عنوان ثروت جامعه بشری نقش فزاینده ی در چرخه طبیعت دارند و افتخار ما این است که جنگلبانان ما در استان کردستان رسالت سازمانی‌شان حفظ و صیانت از این منابع خدادای است.

شریفی‌پور اضافه کرد: وظیفه خطیری که جنگلبانان ما در خط مقدم زیست بوم و صیانت از منابع طبیعی وظیفه‌ای خطیر دارند و امیدواریم که بتوان به عنوان میراث دار گذشتگان امانت‌دار خوبی برای نسل‌های آینده باشیم.

مدیرکل منابع طبعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: علاوه بر خدمت به خلق خدمت به چرخه طبیعت سرلوحه کار ما در مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

وی با اشاره به اینکه از پهنه 2 میلیون و 900 هزار هکتاری استان کردستان بالغ بر 60 درصد آن به عرصه‌های منابع طبیعی اختصاص دارد، اذعان کرد: منابع طبیعی عرصه‌ای بسیار گسترده است که می‌طلبد آحاد جامعه از جمله دانشگاهیانف امامان جمعه و روحانیون و ... پشتوانه خوبی برای طبیعت باشند.

شریفی‌پور از عملکرد بی نظیر همکاران خود در این مجموعه تقدیر کرد و گفت: انتظار می‌رود آحاد جامعه با جنگلبانان و کارکنان منابع طبیعی در این وظیفه خطیر همگام باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری کردستان احترام به طبیعت را سرلوحه کار این مجموعه دانست و گفت: با ساخت‌و سازهای غیرمجاز، قاچاق چوب و .. برخورد قاطع خواهیم کرد و از حمایت‌های دستگاه‌های قضایی، نظارتی و امنیتی در این حوزه نیز تقدیر کنیم.

وی افزود: هم چنین در پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیع و کاشت نهال وظیفه سنگینی داریم و امیدواریم در کنار مشکلاتی که دامنگیر زمین شده و در بحث تخریب و تصرفات و حریق بتوان سهم خود را به طبیعت ادا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارسال 172 اثر به دومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  از این تعداد 123 اثر توسط هیئت داوران انتخاب شد.

شریفی‌پور با تشکر از رسانه‌ها و حمایت‌هایی که از منابع طبیعی داشته‌اند، یادآور شد: آثار ارسال شده به این جشنواره در راستای تببین و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی در فضاهای رسانه‌ای و مجازی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام 2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 1074139

مهمترین اخبار ایران و جهان: