نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 11:32

آغاز بررسی پرونده زندانیان مشمول عفو رهبری در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، از آغاز بررسی پرونده زندانیان زندان‌های کرمانشاه که مشمول عفو رهبری شده‌اند برای آزادسازی آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری  فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اعلام عفو گسترده زندانیان از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با پیشنهاد رئیس قوه‌قضائیه و موافقت مقام معظم رهبری در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه، تعداد زیادی از زندانیان شامل عفو عمومی شدند.

وی با بیان اینکه عفو پدرانه مقام معظم رهبری شادی گسترده‌ای را در بین زندانیان به همراه داشته، افزود: در این راستا بررسی پرونده زندانیانی که مشمول عفو رهبری شده اند را در کرمانشاه آغاز کرده‌ایم. 

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: باتوجه به اینکه عفو رهبری شامل بخشی از زندانیان اغتشاشات اخیر هم خواهد شد، بنابراین پرونده زندانیانی که در این اغتشاشات بر اثر تبلیغات سوء شبکه‌های معاند و دشمنان انقلاب اسلامی حضور پیدا کرده بودند و اکنون متنبه شده‌اند نیز بسته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه پس از انجام بررسی‌ها آمار دقیق زندانیانی که در استان مشمول عفو رهبری شده‌اند، اعلام خواهد شد، گفت: در این راستا یک کارگروه متشکل از تعدادی از قضات استان تشکیل شده است و هم اکنون در زندان‌ها مشغول بررسی پرونده زندانیان هستند.

کرمی در پایان اعلام کرد: دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه آمادگی دارد تا به محض مشخص شدن زندانیانی که مشمول عفو شده‌اند آن‌ها را آزاد کند تا به آغوش گرم خانواده بازگردند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1027183

مهمترین اخبار ایران و جهان: